1401-04-15 08:12
885
0
80703
اکیپ‌های دامپزشکی در عید قربان فعال می‌شود؛

بزرگترین میدان دام کشور در گنبدکاووس/ دام‌های بیمار از چرخه خرید و فروش حذف می‌شود

رییس اداره دامپزشکی گنبدکاووس با اشاره به اینکه اکیپ‌های دامپزشکی بر ذبح دام روز عید قربان نظارت می‌کنند، گفت: بزرگترین میدان دام کشور در گنبدکاووس قرار دارد و به عنوان مرکز سالم در مبادله دام شناخته می‌شود.

نادر گوگلانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گلستان ما اظهار کرد: میدان دام گنبدکاووس در کنترل و نظارت نسبت به بهداشت دام و محیط اهمیت زیادی دارد، بزرگترین میدان دام کشور در این شهرستان قرار گرفته و بازاری مطمئن برای خرید و فروش دام است.

وی با اشاره به نزدیک شدن عید سعید قربان و نظارت بر چگونگی ذبح دام افزود: شهروندان حتما برای تهیه دام از مراکز تحت نظارت بهداشتی، دامپزشکی سطح استان خرید کنند.

رییس اداره دامپزشکی گنبدکاووس افزود: در هر شهرستان مکان هایی با همکاری ادارات دامپزشکی و شهرداری ها در نظر گرفته شده است.

گوکلانی با بیان اینکه تیم های دامپزشکی در میدان دام مستقر است، ابراز کرد: با نظارت های مستمر حتما دام‌های بیمار از چرخه خرید و فروش حذف می‌شود.

وی گفت: تمام ادارات دامپزشکی در روز عید قربان از ساعت 6 صبح الی 14 به صورت کشیک در آماده باش کامل هستند، مردم اگر موارد مشکوک به بیماری دام مشاهده کردند را از طریق 1512 تماس بگیرند، اکیپ های دامپزشکی بلافاصله به محل موردنظر اعزام و نسبت به بازرسی و معاینه لاشه دام اقدام می‌کنند که تمامی این خدمات رایگان است.

رییس اداره دامپزشکی گنبدکاووس افزود: کشتارگاه های دام در روز عید قربان ساعت 6 صبح الی 14 باز هستند و به مردم خدمات رایگان می دهند.

گوکلانی به مردم توصیه کرد به منظور پیشگیری بیماری های فصل تابستان حتما بعد از استعمال لاشه آنرا در دمای چهار درجه سانتیگراد در یخچال به مدت 24 ساعت نگهداری و پس از آن مصرف کنند.

انتهای پیام/   

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.