1401-07-14 12:35
942
0
81763
«امنیت» همچنان خط قرمز پلیس است؛

برقراری روزانه 2700 تماس با 110/ سالی بدون سرقت از طلافروشی و بانک در گلستان

امسال فراجا با شعار «پلیس خادم مردم، مردم حامی پلیس» به استقبال هفته گرامیداشت نیروی انتظامی رفت، برقراری روزانه 2700 تماس با 110 نشان از اعتماد مردم به پلیس دارد و جامعه همچنان پلیس را حامی خود می دانند.

به گزارش گلستان ما، اتفاقات اخیر ضرورت حضور حافظان امنیت را بیش از همیشه بر همگان عیان کرد؛ پلیس نشان داد اگر امنیت در جامعه نباشد هیچ چیز نمی تواند سر جای خود باشد و مردم در آرامش و امنیت نیستند، هفته نیروی انتظامی فرصتی است برای قدردانی از مدافعان امنیت که ممکن است گاهی با بی مهری تلاش‌های آنها نادیده گرفته شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و قدردانی از خانواده‌های کارکنان این مجموعه که به خاطر امنیت جامعه ازخودگذشتگی می کنند، نقش خانواده را بسیار مهم دانست و گفت: در مجموعه فراجا باید انتخاب درست در ازدواج داشته ‌باشیم و خانواده نسبت‌به وظیفه سنگین پلیس آگاه باشد تا در خدمت‌رسانی به مردم دچار مشکل نشویم.

فرزاد تاجره بیان کرد: ما در طول سال تحت عناوین مختلف در آماده‌باش هستیم شاید یک هفته هم به منزل نرویم، اگر بنیان خانواده از قبل محکم بسته نشده باشد دچار مشکل می‌شویم.

وی در خصوص برنامه‌های هفته فرا جا گفت: غبارروبی گلزار شهدا، طرح خدمت به مردم در زمینه موضوعات بهداشتی در شهرهای دورافتاده و روستاهای کم برخوردار، بهداشت دهان و دندان، کارگاه بهداشت سلامت کارکنان، همیاران سلامت، همایش دوچرخه‌سواری، ملاقات چهره‌به‌چهره با مردم، مسابقات ورزشی، طرح غربالگری فشارخون و دیابت از جمله برنامه های ما است.

تاجره از برگزاری نشست‌های علمی تخصصی با اولویت آسیب‌های اجتماعی خبر داد و افزود: افتتاح طرح‌های عمرانی، نشست هم‌افزایی فرصت‌ها با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و مجموعه انتظامی، اهدای خون، حضور در مدارس و پاسخ‌گویی به سوالات دانش‌آموزان، همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک، تجلیل از مروجان فرهنگسازی ترافیک، مسابقه رادیویی روز بی‌حادثه، رزمایش شهری موتورسیکلت‌سواران قانون‌مند و عیادت از بیماران بستری جزو مهم‌ترین برنامه‌های هفته فراجا است.

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به قدمت 15 ساله سامانه 110 گفت: هر زمان مردم با پلیس کار داشته باشند می‌توانند از طریق این سامانه ارتباط برقرار کنند.

تاجره با بیان اینکه در شش‌ماهه ابتدای امسال مردم استان گلستان 502 هزار بار با سامانه 110 تماس گرفتند، تقریباً یک‌چهارم مردم استان با این سامانه تماس برقرار کردند، که نشان از تعامل نزدیک مردم با پلیس دارد.

وی با اشاره به اینکه 292 هزار تماس با 110 برای مشاوره و راهنمایی بوده ‌است، گفت: همکاران پلیس همواره به مردم پاسخ‌گو بودند، 188 هزار از تماس‌های مردم با این سامانه منجر به حضور پلیس در صحنه شده‌است که 24 درصد در این بخش را شامل می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان با بیان اینکه روزانه 2 هزار و 700 تماس با مجموعه 110 در استان گلستان برقرار می‌شود، ابراز کرد: برای همه تماس‌ها پلیس در صحنه حاضر و اقدامات انتظامی انجام می‌گیرد، اگر تماس عملیاتی باشد در مدت 10 دقیقه پلیس در صحنه حاضر می‌شود و تماس‌های غیر عملیاتی تا 30 دقیقه برای حضور پلیس فرصت وجود دارد که کمتر از این مدت هم اتفاق می افتد.

تاجره ادامه داد: اگر در نزاع و درگیری باشد در کمتر از 10 دقیقه پلیس خود را به محل وقوع حادثه می‌رساند، در شهرستان های گرگان و گنبدکاووس، یگان فوریت‌های پلیسی تشکیل‌شده که در نقاط مختلف استقرار دارند و پلیس سریعا در صحنه حاضر می‌شود.

وی در خصوص فعالیت سامانه 197 بیان کرد: این سامانه به‌عنوان مرکز نظارت همگانی است، روزانه مسئولان اجرایی استان نسبت‌ به مشکلات شهروندان آماد پاسخ‌گویی و راهنمایی هستند، بصورت هفتگی یک روز مسئول فراجا در این مرکز حاضر می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان توضیح داد: هر گاه مردم نقد و یا پیشنهاد داشته باشند از طریق این سامانه می‌توانند مسائل و موضوعات خود را ثبت کنند و ماهانه این پیام‌ها رصد می‌شود تا وضعیت خدمات‌رسانی پلیس مورد بررسی قرار بگیرد، ما اگر جایی نیاز به نقد باشد تذکر می‌دهیم تا عملکردها بهتر شود.

تاجره با تاکید بر اینکه عملکرد کارکنان زیر ذره‌بین قرار دارد، تصریح کرد: اگر نیاز به تشویق داشته‌ باشند از آنها قدردانی و اگر نیاز به تذکر داشته باشند مورد تذکر قرار می‌گیرند.

وی در خصوص وضعیت سرقت در استان گفت: امسال سرقت از طلافروشی و بانک نداشتیم، سرقت مغازه و منزل نیز کاهشی بوده و در مجموع می توان گفت سرقت‌های مهم در استان دو درصد کاهش پیدا کرده ‌است.

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان با بیان اینکه مشکل خاصی که امنیت استان را به خطر بیندازد نداریم، ابراز کرد: سرقت‌های خرد در استان افزایشی بوده است که این اتفاق به دلیل مشکلات اقتصادی است.

تاجره پیرامون اقدامات تعاملی پلیس با دستگاه‌های اداری بیان کرد: پیشگیری از سرقت یک وظیفه همگانی است اما کشف و دستگیری سارق، وظیفه پلیس است، 27 دستگاه در زمینه پیشگیری از سرقت نقش دارند، کمتر دستگاهی داریم که در این زمینه نقشی نداشته باشد، شرح وظیفه دستگاه‌ها نوشته شده همه باید پای کار آیند تا کاستی‌هایی که در این زمینه وجود دارد جبران شود.

وی در خصوص کشفیات مواد مخدر گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 7 تن و 300 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشفیات داشتیم در عملیات‌های مختلف این کشف صورت‌گرفته، پلیس مواد مخدر برنامه‌های مفصلی داشته‌است که حاصل آن این کفش کشفیات بوده است.

تاجره توضیح داد: تمام قاچاقچیان عمده مواد مخدر که دستگیر می‌شوند بعد از تشکیل و تکمیل پرونده حتما به دادسرا و دادگستری معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.