1401-01-31 13:25
927
1
79640
شب‌نشینی با خدا را قدر بدانیم؛

اولین «شب قدر» بدون مرجع عالیقدر/ مردم گرگان با یاد آیت‌الله علوی نوای «بک یا الله» سر می‌دهند

اولین سالی است که «شب قدر» در مسجد جامع گرگان بدون حضور مرجع عالیقدر «آیت الله علوی گرگانی» برگزار خواهد شد و مردم این دیار با یاد و خاطرات ماندگار «اسوه اخلاق» قرآن به سر خواهند گذاشت و نوای «بک یا الله» را زمزمه می‌کنند.

به گزارش گلستان ما، مسجد جامع گرگان برای مردم مومن و روز‌ه‌دار به امامت مرجع عالیقدر آیت الله علوی خاطرات معنوی زیبایی را طی سالهای گذشته ثبت کرده است، واقعا امسال جای این فقیه دوست داشتنی در بین ما خالی است، مسجدی که در وسط بازار جانمایی شده و در شب های قدر حضور پرشور و جلوه های تماشایی مومنان را به نمایش می‌گذاشت.

مردمی که از نقاط مختلف شهر خودشان را پای منبرهای دلنشین آیت الله می‌رساندند تا از چشمه زلال ایشان سیراب شوند، حالا امسال یاد و خاطرات این مرد بزرگ زنده می‌شود و تا همیشه در اذهان مردم باقی خواهد ماند.

توصیه های اخلاقی این مرجع عالیقدر را مردم گرگان هرگز فراموش نمی کنند ایشان همواره از مردم می خواست که مواظب باشند دلهایتان زنگ زده و غافل از یاد خدا نشود و اینکه قدر خود را بدانید و از اهل بیت و قرآن جدا نشوید، و بدانید خداوند شما را با این اعمال عبادی پاکیزه شوید.

ماه رمضان به ایستگاه نوزدهمین شب می‌رسد  و کم کم صدای باعظمت شب های قدر به گوش می‌رسد در این ایام مردم از یکدیگر طلب دعای خیر می‌کنند چراکه می دانند باز امشب لیله القدر خداست، ذکر یارب یارب و ورد دعاست، گاه استغفا و دل لرزیدن است، گاه توبه و گاه آمرزیدن است.

همانطوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند، قله ماه رمضان ایام قدر و لیالی مبارکه قدر است، ما به این قله رسیده ایم، از فرصت بی نظیر توسل، تضرع و دعا و طلب از پروردگار عالم باید استفاده کنیم از خدا مطالبه کنیم، درخواست کنیم و مطمئن به اجابت باشیم.

خداوند مهربان از باب لطف و عنایت و رحمت و محبّت نسبت به بندگانش یک شب از تمام شب‌های سال را آنهم در ماه مبارک رمضان، شب قدر قرار داده و برای عبادت و بیداری آن شب ارزشی بهتر از عبادت در هزار ماه مقرّر فرموده است.

گویند در تمام سال شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نیست. شبی که در آن هر عبادتی برابر با هزار ماه عبادت است و ملائکه از عرش به زمین می‌آیند و تقدیر یک سال انسان‌ها برایشان رقم می‌خورد.

آری ما را بر عظمت و شناسایی شب قدر راهی نیست . تنها می توان در زیر باران رحمتش ایستاد تا برما ببارد و جانهایمان را از آب زلال خود شست وشو دهد و پاک سازد.

در روایتی از رسول خدا(ص) آمده است که حضرت موسی(ع) به درگاه خداوند عرضه داشت؛ خدایا، قرب و نزدیکی به تو را می‌خواهم. خطاب آمد: نزدیکی به من برای کسی است که شب قدر را بیدار بماند.

در شبهای قدر از خداوند مهربان خیر کثیر بخواهیم و بهترین خیر کثیر ظهور حضرت ولی عصر (عج) است، اوضاعِ بد و آشفته‌ی جهان ، تنها با آمدنِ امام زمان سر و سامان می گیرد، پس ، یادمان باشد در شب های قدر ، به کمتر از ظهور امام زمان راضی نشویم.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.