1400-11-16 05:57
910
0
78473

امام هادی(ع) و اوج کار تشکیلاتی

علی بن محمد(ع) مشهور به امام هادی النقی (ع) کنیه‌شان ابوالحسن ، امام دهم شیعیان است.

به گزارش گلستان ما، آن حضرت در سال ۲۱۲ ه.ق در شهر صریا (نزدیک مدینه) دیده به جهان گشود و در سال ۲۲۰ ه.ق امامت جامعه را برعهده و در سال ۲۵۴ ه.ق به دست معتمد عباسی به شهادت رسیدند که مدت امامت آن حضرت حدود ۳۴ سال بود.

امام علی النقی(ع) برای نشر احکام اسلام ، آموزش و پرورش ، شناساندن مکتب و مذهب جعفری و تربیت شاگردان و اصحاب گرانقدر ، گامهای بلند برداشت و لحظه ای از آگاه کردن مردم و آشنا کردن آنها با حقایق مذهبی نایستاد.

همگان، به خصال پسندیده و مراتب زهد و دانش امام اقرار داشته و این فضیلتها و قدرتهای علمی و تسلط وی را بر مسائل فقهی و اسلامی به تجربه ، آزموده و مانند نیاکان بزرگوارش در مجالس مناظره و احتجاج ، وسعت دانش وی را دیده بودند.

پس از شهادت امام نقی (ع)  امام حسن عسکری(ع) پیشوای حق شد و بار تعهد امامت را بر دوش گرفت. و در همان خانه ای که در آن بیست سال زندانی و تحت نظر بود ، سرانجام حضرت را به خاک سپرد .

امام هادی تلاش وافری در جهت حفظ و تقویت تشکیلات شیعه به دور از چشمان خلافای عباسی نمود تا اسلام حفظ شده و جامعه اسلامی برای عصر غیبت آماده شود ، عصری که جامعه اسلامی باید غیبت امام را تجربه و تشکیلات می بایست اسلام را حفظ کند تا زمان ظهور قطب عالم امکان ‌ .

مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند :

در هيچ زماني ارتباط شيعه و گسترش تشكيلاتي شيعه در سرتاسر دنياي اسلام ، مثل زمان حضرت جواد و حضرت هادي و حضرت عسكري (ع) نبوده است.

اين مجاهدت و تلاش ائمه (ع) نه فقط تشيع بلكه قرآن ، اسلام و معارف ديني را حفظ كرد ، اين است خاصيت بندگان خالص و مخلص و اولياي خدا.

اگر اسلام انسان‌هاي كمر بسته نداشت ، نمي‌توانست بعد از هزار‌ و‌ دويست ، سيصد سال تازه زنده شود و بيداري اسلامي به وجود بيايد ؛ بايد يواش يواش از بين مي‌رفت.

اگر اسلام كساني را نداشت كه بعد از پيغمبر اين معارف عظيم را در ذهن تاريخ بشري و در تاريخ اسلامي نهادينه كنند ، بايد از بين مي‌رفت ؛ تمام مي‌شد و اصلاً هيچ چيزش نمي‌ماند.

اگر هم مي‌ماند ، از معارف چيزي باقي نمي‌ماند ؛ مثل مسيحيت و يهوديتي كه حالا از معارف اصلي‌شان تقريباً هيچ چيز باقي نمانده است.         ( کتاب : انسان 250 ساله )

سالروز شهادت امام علی النقی هادی علیه السلام بر عموم مسلمین جهان تسلیت باد .

 مجتبی لشکربلوکی
مدرس معارف انقلاب اسلامی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.