1401-10-24 14:36
734
0
82938
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان تاکید کرد؛

ادارات دورکار شدند نه تعطیل/ برای روستاهای محروم تا کارتن‌خواب‌ها تدبیر شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان با تاکید بر اینکه دورکاری ادارات به معنای تعطیلی نیست، گفت: سرما ربطی به برف و زمستان سخت ندارد، سرما باعث شده تا مصرف گاز در کل کشور افزایش یابد.

قاسم غریب‌آبادی در گفتگو با خبرنگار گلستان ما از تدبیر علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان برای تصمیم‌گیری دورکاری ادارات قدردانی و اظهار کرد: یک عده رسانه‌های مغرض مطرح می‌کنند برف در اروپا و تعطیلی در گلستان که این یک نگاه مغرضانه است.

وی با تاکید بر اینکه دورکاری ادارات به معنای تعطیلی نیست، تصریح کرد: سرما ربطی به برف و زمستان سخت ندارد سرما باعث شده تا مصرف گاز در کل کشور افزایش یابد که همزمان با قطع گاز ترکمنستان نیز مواجه شدیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان افزود: با مدیریت شرکت گاز و شخص استاندار این قضیه مدیریت شده است، شب گذشته تا ساعت 23 در جلسه ستاد مدیریت بحران بودیم که آنجا مطرح شد اگر در جایی قطع اضطراری صورت گرفت؛ وسایل گرمایشی و والورهای نفتی در نظر بگیریم که این وسایل در زمان سیل و زلزله برای اسکان موقت بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفت.

غریب‌آبادی بیان کرد: اکنون نیز اگر قطعی گاز اتفاق بیفتد که نوعی بحران محسوب می‌شود ما باید به مردم کمک کنیم وسایل گرمایشی را در اختیارشان قرار دهیم، تعدادی از وسایل نیز از طریق اداره گاز تامین شده است.

وی ادامه داد: قطعی گاز اگر در روستا باشد با لیستی که دهیاران تهیه کردند و به تائید فرمانداران و بخشداران رسیده باشد وسایل گرمایشی «والور» به آنها داده خواهد شد و نفت آن از طریق شرکت فرآورده‌های نفتی استان تامین می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان بیان کرد: در مراکز شهری که قطعی گاز اتفاق افتاده که البته محدود است، در حالت اضطرار به تامین وسایل گرمایشی خواهیم پرداخت چراکه مردم در مناطق شهری از بخاری برقی، اسپیلت‌های دوکاره می‌توانند استفاده کنند.

غریب‌آبادی گفت: سال 86 که قطعی گاز اتفاق افتاده بود مردم سوخت جایگزین در منازل خود تهیه کردند، ما بیشتربرای مناطق محروم و دورافتاده که از امکانات حداقلی برخوردار هستند وسایل گرمایشی را در اختیارشان قرار خواهیم داد.

وی در خصوص خدمات‌رسانی به کارتن‌خواب‌ها ابراز کرد: نامه‌ای دادستان ارسال کردند که به کارتن‌خواب‌ها در این شب‌های سرد خدمات داده شود، بر این اساس به معاونت داوطلبان، امداد و نجات دستور دادم که این افراد را در گرمخانه موقت اسکان دهند که البته نگهداری از کارتن‌خواب‌ها وظیفه ما نیست، باید شهرداری در این زمینه وارد عمل شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: در مکان‌های خاص گرمخانه‌های محدود تدبیر شده است امادگی داریم به افراد کارتن‌خواب؛ چادر و والور دهیم تا در جایی که مدنظرشان است مستقر و اسکان یابند.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.