1401-12-21 16:15
533
0
84041
در راستای کنترل رفتارهای هیجانی انجام می‌شود؛

آموزش‌های اتوبوسی برای چهارشنبه‌سوری در گرگان

شهرداری گرگان برای کنترل رفتارهای هیجانی و بدون حادثه در چهارشنبه‌سوری بنا دارد با اتوبوس ایمنی و نشاط به ارائه نکات ایمنی بپردازد.

به گزارش گلستان ما، چهارشنبه‌سوری یک رسم دیرینه در میان ایرانیان است که طی سال‌های اخیر از رسم و رسوم‌های خاطره‌انگیز و آئینی به رفتارهای غیرمتعارف و خطرآفرین تبدیل شده است و در روزهای پایانی سال بسیاری از خانواده‌ها را گرفتار دوا و درمان می‌کند یا تلخ‌تر آنکه در غم عزیزان می‌نشاند، به همین منظور شهرداری گرگان برای کنترل رفتارهای هیجانی در چهارشنبه‌سوری تلاش کرده است با اتوبوس ایمنی و نشاط به ارائه نکات ایمنی بپردازد تا سالی بدون حادثه را به پایان برسانیم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان با اشاره به اجرای طرح «اتوبوس ایمنی و نشاط» در ایستگاه محلات سطح شهر گفت: اولین توقفگاه این اتوبوس در پارک ترافیک شهرداری گرگان و پارک محله فردجهان بود.

موسی‌الرضا صفری از مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در این راستا خبر داد و افزود: آموزش و ارتقاء سطح ایمنی شهروندان به ویژه کودکان از مهمترین اهداف این طرح است.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان آموزش سازمان به همراه هنرمندان در اجرای طرح حضور دارند، گفت: مسائل ایمنی و خطرات مراسم چهارشنبه‌سوری با استفاده از وسایل محترقه و منفجره به کودکان و خانواده‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان بیان کرد: بازی‌های کودکانه و نقاشی، شرکت در مسابقه هوش و نقاشی، اهدای جوایز از دیگر برنامه‌های تعبیه شده در این طرح است.

صفری تصریح کرد: با توجه به نزدیکی به چهارشنبه پایان سال و متعاقباً حوادث احتمالی مخصوص این روز، شهروندان می‌توانند با حضور در روبروی ساختمان شهرداری از نمایشگاه موقت که به منظور اطلاع ‌سانی در مورد حوادث پایان سال بصورت بنرهای دیواری و توزیع بروشور انجام می شود، بازدید کنند.

به گفته وی، اتوبوس ایمنی و نشاط در ادامه مسیر خود روز یکشنبه در کانون پرورش فکری کودکان، زمین چمن محله انجیراب، پارک ویلاشهر، مسجد جامع اوزینه و پارک شهرک شهریار، توقف می‌کند.

صفری؛ پیش‌بینی برنامه‌های متنوع آموزشی و ایمنی را با هدف یادگیری عینی و اثرگذار با رویکرد داشتن پایان سال خوب بدون حادثه دانست.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.