1400-12-06 11:43
828
0
78833
با اقدامات نظارتی قرارگاه ۱۷ ربیع الاول سپاه نینوا؛

آرامش نسبی در بازار گلستان ایجاد شد/ از کشف احتکار 14 تن تخم‌مرغ فاسد تا ممانعت از خام‌فروشی گندم

دبیر قرارگاه ۱۷ ربیع الاول سپاه نینوا استان گلستان گفت: اقدامات نظارتی و مانع زدایی از تولید در قرارگاه ۱۷ ربیع الاول سپاه نینوا موجب آرامش بخشی نسبی در سطح استان شده است.

به گزارش گلستان ما، ابراهیم مهقانی با تشریح ۲۰  اقدام  مهم و راهبردی قرارگاه 17 ربیع سپاه نینوا استان گلستان طی یک ماهه اخیر اظهار کرد: تیم بازرسی قرارگاه استانی در جهت نظارت هدفمند در بازرسی از محصولات تنظیم بازار‌ و اقلام اساسی با حضور نماینده این قرارگاه  و اطلاعات سپاه نینوا و  باحضور تعزیرات حکومتی، پلیس اقتصادی و نهادهای نظارتی در ادارات متولی راه اندازی شد.

وی با اشاره به بازدید قرارگاهی از شرکت روغن کشی در گرگان  باحضور نماینده قرارگاه سپاه نینوا و تعزیرات و جهاد کشاورزی گفت: در این بازدید سودجویی بمیزان ۵۰۰ تن روغن وکنجاله دام (که منجر به تشکیل پرونده تعزیراتی گردید) کشف شد.

دبیر قرارگاه ۱۷ ربیع الاول سپاه نینوا استان گلستان همچنین از کشف احتکار ۱۴ تن تخم مرغ و ۶۰۰ کیلو  تخم مرغ  فاسد در گرگان خبر داد و افزود: در بازدید یکی از کشتارگاهای مرکز استان، مرغ های برگشتی و تاریخ گذشته و آماده توزیع به مردم بمیزان 6 هزار کیلوگرم کشف شد.

مهقانی بیان کرد: مطالبه از جهاد کشاورزی در خصوص واقعی سازی قیمت مرغ استان در میدان بهمن تهران که باعث برگشت و خرابی مرغ ها میشد صورت گرفت و با این مطالبه قرارگاه و با پیگیری جهاد کشاورزی از مرکز و اصلاح امر قیمت گذاری انجام گرفت.

به گفته وی؛ ۱۳۲ نفر همیار بازرس بسیجی به بدنه دولت با صدور کارت بازرسی کمسیون نظارت برای ناظرین بسیجی ساماندهی و بکارگیری شدند.

دبیر قرارگاه ۱۷ ربیع الاول سپاه نینوا استان گلستان از انجام 6 هزار نفر ساعت بازرسی توسط ناظران بسیجی قرارگاه در شبکه بزرگ محصولات تنظیم بازار استان خبر داد.

مهقانی با تصریح نظارت گسترده در شبکه آرد؛ نان و گندم بیان کرد: نظارت بر کارخانجات خوراک دام، زنجیره ها و کشتارگاه‌های مرغ، مراکز روغن کشی، خبازی ها، فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های توزیعی نهاده ها نیز جدی است.

وی از برگزاری جلسه راهبردی با حضور فرماندهی سپاه نینوا، استاندار و نهادهای متولی و نیز  نقش فعال دبیر در قرارگاه امنیت غذایی، ستاد تنظیم بازار و کارگروه های آرد و نان و کارگروه های تخصصی استانداری گلستان خبر داد.

این مقام مسئول گفت: نشست با صنوف و فعالان اقتصادی به تعداد ۱۵ نشست مسئله محور جهت پایش موانع و  مانع زدایی از روند تولید انجام شد.

مهقانی با اشاره به ممانعت از مسیر خام فروشی گندم بیان کرد: مانع زدایی از مسیر فروش آرد تولیدی کارخانجات آرد جهت تولید فعال و حفظ اشتغال بمیزان هزار نفر صورت گرفت و مطالبه از نهادهای متولی در خصوص در اختیار قراردادن گندم نوع ۲ برای مراکز تولید کارخانجات آرد استان مورد تاکید قرار گرفت.

وی از نشست مسئله محور با ادارات متولی حوزه تنظیم بازار و کالاهای اساسی جهت مانع زدایی از روند تولید برای ۱۴ کشتارگاه مرغ استان، مراکز تولیدی مرغ، کارخانجات تولیدی آرد و مراکز تولید تخم مرغ و محصولات تنظیم بازار خبر داد.

مهقانی همچنین از سه نشست مسئله محور با بنیاد مستضعفان استان در خصوص معرفی تامین کنندگان امین و تولیدکنندگان امین استان برای استفاده از ظرفیت های آن بنیاد در عرصه تولید و اشتغالزایی خبر داد و گفت: نشست های تعاملی با مراکز متولی جهت افزایش میزان حمل ریلی نهاده های دام و طیور استان از ۴۰۰ تن به هزار تن در روز  با افزایش یکدستگاه لوکوموتیو در شرکت گرگان ریل انجام شد.

به گفته وی؛ نشست قرارگاهی با حضور فرماندار، دادستان و نهادهای متولی( شهرستان مینودشت) و حضور ۴ مدیر استانی جهت مانع زدایی از مسیر بازسازی و فعالیت کشتارگاه چیلار ( جهت تبدیل به کشتارگاه aپلاس با ظرفیت کشتار صادراتی) برگزار شد.

دبیر قرارگاه 17 ربی سپاه نینوا گلستان افزود: اقدام جهت شناسایی تامین کننده امین از تهران و مانع زدایی از مسیر راه اندازی بزرگترین شبکه تولید مرغ اجداد کشور در استان گلستان ( سویه ایرانی مرغ آرین ) از دیگر مواردی است که این قرارگاه انجام داد.

مهقانی از راه اندازی بزرگترین شبکه ۲۰۰ نفره (تامین کننده امین . تولیدکننده امین و کاسب امین) در استان گلستان خبر داد و گفت: در قدم اول ۵۰ درصد نهاده های محصولات تنظیم بازار برای تامین، تولید و توزیع در بین مردم از طریق این شبکه صورت گیرد.

وی مشاوره های اثربخش در حوزه های تخصصی به فرمانده قرارگاه، استاندار (نشست های تنظیم بازار)، معاون هماهنگی اقتصادی ( کارگروه اقدام)، جهاد کشاورزی، غله، سازمان های متولی در حوزه تنظیم بازار را از دیگر اقدامات این قرارگاه برشمرد.

دبیر قرارگاه ۱۷ ربیع الاول سپاه نینوا استان گلستان بیان کرد: ساماندهی همیاران بازرسی به تعداد ۱۳۲ نفر در سازمان صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف، آموزش و توانمند سازی شبکه ناظرین بسیج، بکارگیری تخصصی در شبکه بازرسی از دیگر فعالیت های قرارگاه بوده است.

مهقانی، تعامل بسیار بالا با تعزیرات حکومتی و  اقدامات عملیاتی جهت استفاده کاملا تخصص محور با حضور تعزیرات و شبکه همیاران بازرسی (در شبکه تامین . شبکه تولید و توزیع کالاهای اساسی) را از رموز موفقیت قرارگاه ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.