1402-07-20 09:54
572
0
86889
رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان گلستان:

۷۸ هزار گلستانی از بیمه روستائیان بهره‌مند هستند

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گلستان گفت: ۷۸هزار بیمه شده و ۳ هزار و ۹۰۰ مستمری‌بگیر در سطح استان داریم.

به‌ گزارش گلستان ما، حسن قدیمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: پرداخت ۷۰ درصد سهم حق بیمه  توسط دولت انجام می‌شود و  تمامی افراد بین ۱۸ الی ۵۰ سال از  روستاییان عشایر و کشاورزان ساکن و غیرساکن روستا ساکنین شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت کارگران شاغلین) فصلی و استادکاران، زنان خانه دار، رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری، کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی منابع طبیعی و نظام پزشکی، قالیبافان، فرش‌بافان و زنبودراران، مشاغل خانگی صنایع دستی و دانشجویان می‌توانند عضو این صندوق شوند.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گلستان با اشاره به مزایای عضویت مستمری بازنشتگی ادامه داد: با حداقل ۱۵ سال سابقه بیمه و ۶۵ سال سن تمام مستمری بگیر می‌شود.

این مقام مسئول افزود:  مستمری از کار افتادگی  برای حادثه ناشی از کار بدون در نظر گرفتن مدت پرداخت حق بیمه و غیر ناشی از کار داشتن حداقل یکسال سابقه و ۹۰ روز رابطه بیمه‌ای در نظر گرفته شده  است.

قدیمی بیان کرد: همچنین مستمری بازماندگان متوفی برای  فوت حادثه ناشی از کار بدون در نظر گرفتن مدت پرداخت حق بیمه فوت غیر ناشی از کار داشتن حداقل یکسال سابقه و ۹۰ روز رابطه بیمه‌ای است.

وی افزود: نقل و انتقال سوابق بیمه ای بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر و سایر صندوق ها مانند صندوق تامین اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق نیروهای مسلح و بالعکس مطابق قوانین و مقررات مربوطه صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سطح استان ۵۲ کارگزاری فعال داریم و در نقاط مختلف استان به واسطه جامعه هدف این کارگزاری‌ها خدمات رسانی می‌کنند.

وی ابراز داشت: ۷۸ هزار بیمه شده و سه هزار و ۹۰۰ مستمری بگیرد در سطح استان داریم و هشت هزار و ۶۰۰ نفر در سال گذشته بیمه‌شده این صندوق شدند.

این مقام مسئول تاکید کرد: ۳۶۴ هزار  و ۲۸۴ نفر جامعه هدف ما در سطح استان گلستان به شمار می‌رود و تلاش ما برای گسترس بیمه در سطح استان است.

قدیمی بیان کرد: فرهنگ بیمه در گلستان نسبت به سایر استان‌ها جا نیفتاده و باید در این زمینه تلاش کرد، در برخی استان‌ها خیران در این امر وارد شدند و باید به این سمت برویم.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.