1403-07-13 08:31
28
0
91616
مدیرکل کمیته امداد گلستان:

۵۳ درصد مددجویان گلستان سالمند هستند

مدیرکل کمیته امداد گلستان با اشاره به زیرپوشش قرار گرفتن ۴۳ هزار خانوار سالمند از سوی این نهاد گفت: ۵۳ درصد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» به نقل از کمیته امداد، عیسی بابایی با بیان اینکه احسان به والدین و سالمندان سفارش مؤکد قرآن است، اظهار کرد: رویکرد کمیته امداد ریشه در دین مبین اسلام و اهداف این نهاد برگرفته از تعالیم انسان‌ساز قرآن است.

وی با اشاره به اینکه ۵۳ درصد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان را، سالمندان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: این عزیزان در طول سال از خدمات کمک‌هزینه معیشت، خدمات بهداشتی و درمانی، تأمین جهیزیه فرزندان، وام کارگشایی، ودیعه مسکن، اردوهای زیارتی، هزینه‌های نگهداری، تأمین مسکن و ارائه خدمات عمرانی، آموزش‌های فکری، فرهنگی و مشاوره‌ای بهره‌مند شدند.

بابایی با اشاره به ۸۱هزار ۲۵۴ خانوار مددجوی تحت حمایت استان، افزود: از این تعداد ۴۳ هزار و ۳۲۲ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۴ هزار و ۳۶ نفر را سالمندان تشکیل می‌دهند که در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ بیش از۳۳۲ میلیارد تومان در قالب کمک معیشت پرداخت شده است.

وی ایجاد اشتغال برای خانواده‌های سالمند باهدف امید به زندگی را یک ضرورت دانست وافزود: درسال گذشته ۹۰۹ طرح اشتغال زایی با اعتباری بالغ بر ۷۷ میلیارد و ۴۲۶ میلیون تومان و همچنین در نیمه اول سالجاری ۱۶۷ طرح اشتغال زایی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در زمینه‌های مختلف برای خانواده‌های سالمند اجراء شده است.

بابایی رفع مشکلات عمرانی سالمندان از طریق خرید، احداث، پرداخت اجاره و ودیعه مسکن، تعمیر و تجهیز و لوله کشی گاز منازل را از دیگر خدمات کمیته امداد برشمرد و خاطر نشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون ۲۶۸۱ مورد خدمت مسکن به سالمندان ارائه شده که ۱۱۹۴ مورد آن مربوط به احداث مسکن می‌باشد.

وی با اشاره به تامین لوازم ضروری زندگی برای سالمندان تحت حمایت کمیته امداد گفت: در ۶ ماهه اول سالجاری ۱۵۲۰ دستگاه لوازم ضروری زندگی شامل یخچال، آبگرمکن، ماشین لباسشوئی، پنکه، بخاری و اجاز گاز با اعتباری معادل ۱۵۲ میلیارد ریال با مشارکت و هم افزایی خیرین ومراکز نیکوکاری تهیه و به سالمندان، اهداء شد.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان از پرداخت کمک هزینه درمان و تامین تجهیزات مورد نیاز برای درمان سالمندان خبر داد و تاکید کرد: خدمات بستری، خدمات پاراکلینیکی، دارو و تجهیزات (تشک مواج، کپسول اکسیژن، ایزی لایف و…) فرانشیز و مابه التفاوت خدمات بیمه‌ای از جمله حمایت‌های کمیته امداد از سالمندان است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.