1403-07-18 06:00
45
0
91684
در کارگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی؛

۴ هزار دانش‌آموز آموزش‌های مهارتی فرا می‌گیرند

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی گلستان گفت: ۴ هزار دانش‌آموز در کارگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی آموزش‌های مهارتی فرا می‌گیرند.

مهدی غریب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» با اشاره به اینکه دانشکده‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی در حال تبدیل شدن به دانشکدگان موضوعی و پروژه‌محور هستند، اظهار کرد: دانشکده‌های موضوعی استان شامل ۱۸ دانشکده است که یک‌سری مسئولیت‌های اجتماعی را بر عهده دارند، حل مشکل صنایع و اجتماع جزو مسئولیت‌های این دانشکده است.

وی افزود: هر پروژه‌ای که دانشکدگان ایجاد کرده و می‌کنند شامل چند موضوع است، البته باید جنبه علمی و آموزشی داشته باشند، پروژه‌ای که در این دانشکدگان ایجاد می‌شود باید مقوم آموزش باشد، علاوه بر آموزش‌محوری به آموزش قدرت بدهد، بحث علمی آن مهم است، تز دکترا که روی هر پروژه تعریف می‌شود اهمیت دارد و مهم‌تر از همه طرح پویش است.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی گلستان از اجرای طرح پویش «اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان» خبر داد و گفت: بر اساس این طرح دانشجو در زمان تحصیل بر مبنای رشته تخصصی اشتغال پیدا می‌کند و ما به ازای آن حقوق می‌گیرد.

غریب با بیان اینکه رویدادها و نمایشگاه‌های مختلفی در دانشگاه آزاد اسلامی استان برگزار شد، توضیح داد: رویداد صدرا که در خرداد امسال برگزار شد فرصت‌های شغلی بسیار خوبی پیش‌روی دانشجویان قرار داد.

وی گفت: انتظار داریم که دانشجویان امسال به دانشکده مهارت و کارآفرینی مراجعه کنند و در شغلی که متناسب با تحصیل آن‌هاست مشغول به کار شوند و حقوق هم دریافت کنند و اگر صنعت از فعالیت آن‌ها راضی بود حتما در آینده نیز می‌توانند در همان صنعت به کارشان ادامه بدهند.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی گلستان؛ توجه به زیست‌بوم استان و مسئله آب را مهم برشمرد و افزود: ماموریت اصلی دانشگاه و دانشکده‌ای که به عنوان دانشکده آب -غذا و فراسودمندها در دانشگاه آزاد اسلامی استان تشکیل شده موظف به انجام و پیگیری چنین فعالیت‌هایی است.  

غریب گفت: اولین پروژه که در اردیبهشت ماه استارت خورد مزرعه تحقیقاتی میگوی گمیشان بود که توسط اساتید هیأت علمی ایجاد و در حال پیگیری در یک مزرعه سه و ۶ هکتاری با روش‌های جدید است.

وی ادامه داد: با تغییر در نوع غذادهی به میگو و آبزیان با روش آکوامیتریک نسبت به افزایش تولید کمک می‌کند و تناژ را تا حدود ۴۰ درصد افزایش می‌دهد.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی گلستان بیان کرد: یکی از مشکلات صنایع در زمینه تولید در مزرعه ۴ هزار هکتاری میگو با روش مذکور برطرف می‌شود و سال آینده شاهد افزایش تناژ خوبی خواهیم بود.

غریب گفت: ما به مسائل شهرداری‌ها نیز ورود کردیم تا با کمک دانشگاه و دانشکده صنعت ساختمان و دانشکده هوش مصنوعی به حل مشکلات شهرداری‌ها و مدیریت شهری اقدام کنیم در این راستا تفاهم‌نامه‌های خوبی با تهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان همچنین شهرداری‌های شهرهای مختلف استان منعقد شد.

وی ادامه داد: بر مبنای این تفاهم‌نامه خیلی از مشکلات ترافیکی، سازه‌ای، ساختمانی و مشکلات مختلفی که در صنعت ساختمان وجود دارد توسط همکاران ما در دانشکده صنعت ساختمان و دانشکده هوش مصنوعی حل می‌شود.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی گلستان از ایجاد سایت پرورش متراکم ماهی به روش بیوفلاک در واحد آزادشهر خبر داد و گفت: با توجه به کمبود منابع آبی که در استان وجود دارد نسبت به روش‌های جدید برای پرورش آبزیان استفاده می‌شود.

غریب با اشاره به ایجاد نهالستان‌های صنعتی با رویکردهای خاص در استان خبر داد و افزود: ۴ هزار دانش‌آموز در کارگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی آموزش‌های مهارتی فرا می‌گیرند.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.