1403-07-19 12:12
160
0
91703
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان گلستان:

۱۰ هزار مادر روستایی بیمه رایگان شدند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گلستان در خصوص بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایر گفت: گلستان جزو استان‌های پیشتاز در اجرای این طرح است، تاکنون ۹ هزار و ۸۵۰ نفر برخوردار از مزایای این طرح شدند.

حسن قدیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» اظهار کرد: در راستای قانون جوانی جمعیت طرح ویژه بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایر که صاحب سه فرزند و بیشتر هستند در استان اجرا می‌شود و گلستان جزو استان‌های پیشرو در این زمینه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح ویژه جوانی جمعیت از ابتدای امسال شروع شد، افزود: مادران غیر شاغل مناطق روستایی که فرزند سوم و یا بیشتر آن‌ها یکم فروردین ۱۳۹۶ به بعد متولد شدند دولت به صورت رایگان آن‌ها را بیمه می‌کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گلستان بیان کرد: تاکنون در استان گلستان ۹۲ هزار بیمه شده در این صندوق داریم و ۴ هزار و۷۲۰ نفر نیز مستمری‌بگیر هستند.

قدیمی گفت: تاکنون برای برخورداری از قانون جوانی جمعیت ۲۰ هزار و یک‌صد نفر ثبت‌نام کردند و ۹ هزار و۸۵۰ نفر بیمه رایگان شدند. 

وی با اشاره به اینکه این طرح همچنان ادامه دارد، ابراز کرد: عزیزانی که دارای شرایط برخورداری از مزایای این طرح هستند می‌توانند از طریق نشانی الکترونیکی WWW. ROOSTAA. IR و یا ۵۵ کارگزاری که در سطح استان داریم مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

قدیمی ادامه داد: متقاضیان پس از پالایش و بررسی‌هایی که در سامانه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد نتیجه نهایی برای بیمه شدن آن‌ها اعلام و به صورت رایگان بیمه می‌شوند. 

وی گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یکی از صندوق‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که از سال ۱۳۸۴ راه‌اندازی شد و افرادی که کارفرما نداشتند و بدون کارفرما نمی‌توانستند بیمه شوند، دولت مکلف شد به عنوان کارفرما نقش‌آفرینی کرده و این عزیزان از مزایای بیمه برخوردار شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گلستان توضیح داد: طبق قانون دولت مکلف است که ۷۰ درصد حق بیمه را پرداخت کند و تنها ۳۰ درصد حق بیمه توسط بیمه‌شدگان پرداخت می‌شود.

به گفته قدیمی؛ کسانی که از ۱۸ تا ۵۰ سال سن دارند اعم از کشاورز، روستائیان، عشایر وکسانی که ساکن روستا هستند حتی افرادی که در شهر زندگی می‌کنند اما ارتباط شغلی با مشاغل روستایی دارند از این مزیت برخوردار شوند.

وی بیان کرد: همه افرادی که ساکن شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند اعم از کارگران فصلی، رانندگان حمل بار و مسافر بین شهری، فعالان مشاغل خانگی، دانشجویان و همه کسانی که به نوعی مرتبط با مجموعه مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هستند می‌توانند از حمایت دولت در این زمینه برخوردار شوند.

قدیمی گفت: مستمری سالمندی، از کار افتادگی، مستمری فوت از مزایای این طرح است همچنین این امکان برقرار شده که سوابق بیمه از این صندوق به صندوق‌های دیگر و از صندوق‌های دیگر به این صندوق نقل و انتقال پیدا کند. 

وی ابراز کرد: بیمه‌شدگان می‌توانند در سال ۹۶۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان نسبت به قدرت پرداخت و درآمدی که دارند چه به صورت ۶ ماهه یعنی نصف این مبلغ و یا به صورت یک ساله پرداخت داشته باشند.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.