1402-10-02 10:24
553
0
88065
مدیر کل ثبت احوال گلستان:

گلستان رتبه ۶ ازدواج و رتبه ۱۷ طلاق را در کشور دارد

مدیر کل ثبت احوال استان گلستان با تشریح ثبت وقایع حیاتی گفت: گلستان رتبه ۶ ازدواج و رتبه ۱۷ طلاق را در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، حمیدرضا مطیع پیش از ظهر امروز در نشست خبری با گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان ثبت‌احوال اظهار کرد: در مدت ۹ ماهه امسال ۲۳ هزار و ۱۲۱ واقعه ولادت در استان گلستان ثبت شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴٫۶ درصد افزایش داشته است.

وی بالاترین میزان ولادت در استان را مربوط به شهرستان مراوه‌تپه اعلام کرد و افزود: نرخ جمعیتی دو شهرستان در استان گلستان روند منفی داشت که یکی از آنها شهرستان بندرگز است.

مدیر کل ثبت احوال استان گلستان توضیح داد: روند نرخ جمعیتی در کشور ۱٫۱ است درحالیکه در استان گلستان با ثبت ۴٫۶ درصد روند رو به افزایش دارد.

مطیع بیان کرد: میزان فوت در استان طی ۹ ماهه جاری ۷ هزار و ۵۳۰ مورد بوده که ثبت شده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲٫۶ درصد افزایش نشان می‌دهد کردکوی با ۱۸٫۵ درصد بیشترین میزان فوتی‌ها را داشت و مراوه‌تپه با ۷٫۱ درصد کمترین میزان فوت‌شدگان را داشته است.

مطیع با اشاره به اینکه طی ۹ ماهه جاری ۱۱ هزار و ۲۷۹ واقعه ازدواج در استان گلستان ثبت شده است، تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴٫۸ درصد کاهش داشته است در برخی شهرستان‌ها نرخ ازدواج افزایشی بوده است اما عمده شهرستان‌ها نرخ ازدواج کاهشی بود.

به گفته وی؛ بیشترین میزان نرخ ازدواج مربوط به گالیکش با ۹٫۱ درصد بوده است و بندرگز با ثبت ۱۹٫۴ درصد کمترین میزان ازدواج را به خود اختصاص دادند.

مدیر کل ثبت احوال استان گلستان از رشد ۱۳٫۶ درصدی واقعه طلاق در استان خبر داد و گفت: ۳ هزار و ۸۰۷ واقعه طلاق در استان در ۹ ماهه امسال ثبت شده است.

مطیع با تشریح ثبت وقایع حیاتی گفت: گلستان رتبه ۶ ازدواج و رتبه ۱۷ طلاق را در کشور دارد، از لحاظ ولادت نیز گلستان رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.