1402-06-17 17:23
398
0
86375
روند قیمت‌ها به ثبات نزدیک شد؛

چراغ سبز بازار معاملات مسکن در گرگان

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان از ثبات قیمت مسکن در برخی محلات گرگان خبر داد.

به گزارش گلستان ما، مهدی ملک با اشاره به کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در استان گلستان اظهار کرد: بر اساس مشاهدات میدانی قیمت مسکن در برخی از محلات گرگان به ثبات رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در استان گلستان ۳ هزار و ۴۵۱ بنگاه وجود دارد، افزود: تا کنون از یکهزار و ۲۵۰ بنگاه معاملاتی مسکن توسط اعضای کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات بازدید شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان بیان کرد: تا کنون ۱۳۹ بنگاه متخلف پلمب و مجموعاً بیش از یک میلیارد و ۹۰۰ میلایون تومان جریمه شدند.

ملک ادامه داد: تمامی بنگاه‌های مشاور املاک سطح شهر گرگان بازرسی و طی این بازیدها هیچ واحد صنفی بدون پروانه‌ای در گرگان وجود ندارد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: بر اساس مشاهدات میدانی قیمت مسکن در برخی از محلات گرگان به ثبات رسیده و همچنین در برخی نقاط شاهد کاهش ۱۵ درصدی قیمت مسکن هستیم.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰۵ هزار متقاضی گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن  ثبت‌ نام کردند که از این تعداد ۱۵ هزار نفر به تایید نهایی رسیده است.

ملک بیان کرد: در هفته دولت سالجاری نیز عملیات اجرایی سه هزار و ۷۱ واحد مسکونی آغاز و دو هزار و ۸۵۴ واحد به متقاضیان تحویل داده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین اظهار کرد: تاکنون ۲۷۵ هکتار زمین از محل ظرفیت‌های پیش‌بینی شده ماده ۹ و ۱۰ (اراضی دولتی و منابع طبیعی) به صورت قطعی تامین و سند آن به تملک اداره کل راه و شهرسازی گلستان در آمده است.

وی افزود: در حوزه بازآفرینی شهری نیزتا کنون ۹۵۰  پروانه نوسازی برای سه هزار و ۴۰۰ واحد در محلات هدف بازآفرینی صادر شده است.

ملک گفت: اداره کل راه‌ و شهرسازی متعهد است در طول چهار سال تعداد ۱۱هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی واقع در بافت فرسوده را به‌سازی و نوسازی کند که تاکنون برای ۳ هزار و ۴۰۰ واحد پروانه ساخت صادر شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال این رقم به ۶ هزار واحد مسکونی برسد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: همچنین در این حوزه ، سه هزار و ۳۵۷ تن قیر رایگان به ۱۷ شهرداری‌ برای آسفالت ۴۵۶ هزار مترمربع معبر واگذار شد.

وی افزود: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز حدود ۶ هزار متقاضی زمین در گلستان ثبت نام کردند که قرارداد واگذاری زمین به ۵۰۰ خانوار واجد شرایط گلستانی نهایی شده است.

ملک همچنین گفت: بر اساس ارزیابی‌ها ارزش این اراضی ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه شهرسازی و معماری توسط این اداره کل اظهار کرد: در حوزه شهرسازی سال گذشته ۵۰۸ طرح در کارگروه امور زیربنایی استان بررسی شده است.

به گفته ملک؛۴۹۰ طرح با اشتغالزایی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر و حجم سرمایه‌گذاری اولیه به میزان ۲۵ همت با رویکردهای گردشگری، کشاورزی، دامپروری و صنعت تصویب شد.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.