1403-07-25 07:45
46
0
91762
تصمیمات کارگروه «شهر سالم» روی میز مطالبه‌گری؛

چاله‌هایی که برای معلولان گلستان پر نشد

حدود ۱۷ درصد مردم استان گلستان نیازمند توجه ویژه در بخش مناسب‌سازی شهری دارند اما همین سهم ناچیز هم نادیده گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، روز جهانی عصای سفید فرصتی شد تا موضوع مناسب‌سازی شهری برای معلولان مورد توجه قرار بگیرد، دستگاه‌های مختلفی در این زمینه دخیل هستند که یکی از آن‌ها اداره کل دفتر فنی استانداری گلستان است که سهم زیادی در اجرایی کردن این مطالبات دارد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری گلستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» پیرامون برنامه‌های مناسب‌سازی محیط شهری در استان گفت: طیف‌های مختلفی در استان نیازمند توجه ویژه در بخش مناسب‌سازی هستند.

صادقعلی مقدم افزود: آمار سالمندان ۲۰۰ هزار نفر و آمار جانبازان یک‌هزار و ۵۰۹ است در مجموع حدود ۱۶ الی ۱۷ درصد در استان نیاز به توجه ویژه در بخش‌های مناسب‌سازی دارند.

وی با اشاره به اینکه در استان گلستان چند سالی کارگروه «شهر سالم» تشکیل شده است، تصریح کرد: در این کارگروه موضوعات خوبی در حال پیگیری است و خروجی آن در شهرهای مختلف ایجاد تغییرات در پیاده‌روها است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری گلستان با تاکید بر اینکه سیاست‌های شهرسازی کشور بر مبنای شهر پیاده است، گفت: بیشترین تمرکز و در زمینه مناسب‌سازی پیاده‌روها است.  

مقدم در خصوص وضعیت مناسب‌سازی و تسهیل تردد افراد معلول، سالمندان، کم‌بینایان و نابینایان در خیابان امام خمینی(ره) گرگان که یکی از پرترددترین نقاط شهر محسوب می‌شود، بیان کرد: هنوز تا رسیدن به ایده‌آل‌ها فاصله داریم و شرایط همچنان مناسب نیست ولی تغییرات را در اکثر شهرهای استان داریم.

وی گفت: بر اساس نوع اولویتی که در کارگروه تعیین می‌شود موارد قابل پیگیری است، درباره خیابان امام که جزو مناطق قدیمی گرگان محسوب می‌شود، پیاده‌روها عرض مناسب ندارند، این مهم باید در برنامه شهرداری قرار بگیرد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری گلستان افزود: از انبار جهاد به سمت بالا موضوع مناسب‌سازی انجام گرفته است، البته وظیفه ما پیگیری و هماهنگ کردن است و مجری و تصمیم‌گیر نیستیم، اما شهرداری‌ها و شوراها را ترغیب می‌کنیم که بخشی از اعتبارات خود را در زمینه مناسب‌سازی هزینه کنند.

مقدم با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی باید در زمینه مناسب‌سازی سهمی داشته باشند، گفت: رسانه‌ها نیز در زمینه فرهنگ‌سازی و مطالبه محوری پای کار باشند که این پیگیری خیلی به حل مشکل کمک خواهد کرد.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.