1402-08-19 15:59
511
0
87384
با شعار «بانی سالم، خانواده سالم، جامعه سالم»؛

هفته ملی سلامت بانوان ایران آغاز شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: زنان محور سلامت خانواده هستند، شیوه زندگی سالم به نسل بعدی بسیار بااهمیت است.

به گزارش «گلستان ما»، موسی‌الرضا شبیهی با اشاره به اینکه زنان محور سلامت خانواده محسوب می‌شوند، اظهار کرد: مادران علاوه بر مدیریت سلامت اعضاء خانواده، الگوی اصلی آموزش و ترویج شیوه زندگی سالم به نسل بعدی هستند، به طور معمول مدیریت و برنامه‌ریزی سلامت خانواده از واکسیناسیون کودکان گرفته تا تغذیه نوجوانان و کاستن از استرسهای بزرگترها و ارائه خدمات به سالمندان و ... را زنان خانواده به عهده دارند.

وی افزود: منظور از سلامت زنان دستیابی آنان به بالاترین سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی است که رسیدن به این امر خود نیازمند دسترسی به اطلاعات، مراقبتها و خدمات بهداشتی درمانی کیفی و متناسب با دوره های مختلف زندگی آنان است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اهمیت موضوع سلامت بانوان و حمایت از نقش مادری زنان در خانواده و تاثیر مستقیم آن بر سلامت خانواده و جامعه گفت: شعار امسال « بانی سالم، خانواده سالم، جامعه سالم» در نظر گرفته شده است.

شبیهی گفت: امیدواریم با بزرگداشت هفته ملی سلامت بانوان ایرانی درکنار جلب حمایت سیاست گذاران و مسئولین و افزایش همکاری‌های برون بخشی، شاهد افزایش آگاهی زنان در جنبه‌های مختلف سلامت از قبیل سلامت روان، سلامت باروری و جوانی جمعیت، سبک زندگی سالم بر اساس آموزه‌های طب ایرانی، شاهد افزایش بیش از پیش توانمندی آنان در مدیریت سلامت بوده و بتوانیم در راستای تامین سلامت بانوان و خانواده آنها و در نهایت سلامت جامعه گام برداریم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.