1402-09-20 10:53
464
0
87842
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان:

رعایت حقوق شهروندان و متهمان اولویت پلیس باشد

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان گفت: اگر رعایت حقوق شهروندان و متهمان اولویت پلیس نباشد، احتمال بروز جرم افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان در راستای نظارت بر رعایت حقوق شهروندی از فرماندهی انتظامی، پلیس اطلاعات و امنیت، آگاهی، مواد مخدر، کلانتری ۱۱ و پاسگاه انتظامی بالاجاده شهرستان کردکوی بازدید کرد.

غلام الواری در این بازدیدها با تاکید بر لزوم رعایت حقوق متهمین، حق آگاهی از اتهام و دسترسی به وکیل را از جمله حقوق متهمین برشمرد و بیان کرد: متهم از کلیه حقوق شهروندی برخوردار بوده و ظابطان دادگستری و مقامات قضایی و سایر اشخاصی که در طول فرآیند دادرسی مداخله می‌کنند، مکلف به رعایت این قانون هستند.

وی افزود: منع دستگیری خودسرانه، تفهیم اتهام کتبی بلافاصله پس از بازداشت و ارسال پرونده مقدماتی ظرف حداکثر ۲۴ ساعت به مرجع قضایی از جمله حقوقی است که ضابطین باید آن را رعایت نمایند.

این مقام قضایی تصریح کرد: تا زمانی که حکم محکومیت متهم صادر نشده و اثبات جرم احراز نشده است، این حقوق برقرار خواهد بود.

وی با بیان اینکه پلیس در هر شرایطی باید حامی مردم بوده و در مواجهه با برهم زنندگان نظم و امنیت باید کاملا مقتدرانه عمل نماید، گفت: اگر رعایت حقوق شهروندان و متهمین در اولویت کار پلیس قرار نگیرد، احتمال بروز تخلف و جرم افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.