1402-08-02 10:47
1020
0
87118
ماموریت‌هایی که نباید نادیده گرفته شود؛

رصد ترک فعل‌های اداری در بخش پدافند غیرعامل گلستان

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان گفت: اگر ادارات دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل را انجام ندهند مرتکب ترک فعل شده و باید پاسخگو باشند.

 

به گزارش گلستان ما، محمدتقی محمدی امروز در نشست خبری با تشریح برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در استان گلستان اظهار کرد: چهارم الی دهم آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل در تقویم کشور نامگذاری شده است به همین مناسبت بیش از ۵۰۰ برنامه متنوع به همت ۶۵ دستگاه اجرایی در استان به اجرا درخواهد آمد.

وی از تدوین سند جامع راهبردی پدافند غیرعامل گلستان خبر داد و افزود: مطالعات این سند راهبردی به اتمام رسیده و آماده اجراست.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان در خصوص مهمترین چالش‌های استان گفت: پایه تهدیدات این استان مسایل زیستی است که به عواملی نظیر منابع طبیعی، جنگل، دریا، کشاورزی، دامپروری و شیلات برمی‌گردد.

محمدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پدافند غیرعامل یک اصل دائمی و همیشگی است، ابراز کرد: بعد از گذشت سال‌ها از فرمایش معظم‌له متوجه اهمیت این بخش هستیم، برای عبور از تهدیدات دشمنان باید در این بخش سرمایه‌گذاری شود.

وی از سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد ریالی در بخش پدافند غیرعامل گلستان خبر داد و گفت: این اعتبار از محل یک درصد تخصیص بودجه ادارات در بخش پدافند غیرعامل در گلستان هزینه شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان همچنین تهدیدات سایبری را از دیگر چالش‌های مهم خواند و گفت: موضوعات سایبری در زمره تهدیدات بخش پدافند غیرعامل است که باید مورد توجه باشد، برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل را با شعار محوری «ایران پایدار به وسعت ایمان به بلندای امید، پدافند غیرعامل، دفاع همه جانبه در برابر جنگ ترکیبی» اجرا می‌کنیم.

محمدی با اشاره به الزام دستگاه‌های اجرایی در تخصیص یک درصد اعتبارات تملک دارایی و هزینه‌ای در بخش پدافند غیرعامل گفت: اعتبارات پدافند غیرعامل در قانون بودجه تبصره ۱۹ بند (س) دیده شده است.

وی از پیش‌بینی ۵۰۰ برنامه در گلستان طی هفته پدافند غیرعامل خبر داد و افزود: ۹ طرح زیرساختی شامل ۶ بیمارستان، شیرین‌سازی آب دریای خزر، ایجاد راه‌آهن اینچه‌برون- شاهرود و ساخت جاده علی‌آبادکتول- شاهرود مجوز پدافند غیرعامل را اخذ و آماده اجراست.

محمدی از اجرای رزمایش مقابله با حوادث شیمیایی در یک واحد لبنی استان خبر داد و گفت: بازدید از لایروبی خلیج گرگان، برگزاری کارگروه پدافند غیرعامل صنعت و معدت استان، غبار روبی مزار شهدا و دیدار با شماری از خانواده معظم شهدا، پیاده روی همگانی از برنامه‌های مهم این هفته است.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.