1403-03-19 11:46
1346
2
90293
معاون ورزش و جوانان گلستان:

رتبه ۷ ازدواج کشور به گلستان رسید

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان گلستان با اشاره به راه‌اندازی هفت مرکز همسان‌گزینی ازدواج در استان گفت: وضعیت ازدواج در استان گلستان با کسب رتبه هفتم کشور مطلوب است.

حامد ملاحسنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» اظهار کرد: وضعیت ازدواج در استان گلستان مطلوب است رتبه هفتم ازدواج مردان در کشور به استان گلستان اختصاص دارد میانگین سنی ازدواج آقایان در استان گلستان ۲۹٫۳ و خانم‌ها ۲۴٫۳ است درحالیکه میانگین سن ازدواج آقایان در کشور ۳۰٫۸ و در خانم‌ها ۲۵٫۸ است.

وی همچنین با تشریح وضعیت طلاق در استان گفت: میانگین طلاق در استان گلستان برای آقایان ۳۱٫۶ و در خانم‌ها ۳۲ سال است و در کشور به ترتیب ۳۸٫۷ و ۳۳٫۸ است.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان گلستان افزود: این استان مستعد است، اگر دستگاه‌های فرهنگی نسبت به قانون جوانی جمعیت به وظیفه و تعهداتی که دارند عمل کنند شاهد بهتر شدن وضعیت در این حوزه خواهیم بود.

ملاحسنی، مهمترین مسئله در حوزه ازدواج را باور جوانان به فرهنگ ازدواج دانست و تصریح کرد: مهمتر از اقتصاد و اشتغال، باور به فرهنگ ازدواج است به عنوان مثال در ایام کرونا شیب ازدواج صعودی شد که علت آن از بین رفتن تجملات و مراسمات پرخرج ازدواج بوده است.

وی بیان کرد: مراسم‌های دست و پاگیر ازدواج باعث شده تا جوانان از سنت الهی و تشکیل خانواده واهمه داشته باشند به همین خاطر آموزش را در اولویت قرار دادیم تا جوانان با ساز و کارها آشنا شوند و ازدواج آنها تسهیل شود.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان گلستان گفت: در دولت سیزدهم ۶ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج در استان گلستان راه‌اندازی شد که در مرکز استان است، در حال حاضر ۱۵ مرکز مشاوره ازدواج در گنبدکاووس و هفت مرکز در شهرستان داریم که در مجموع ۲۲ مرکز مشاوره ازدواج در استان گلستان فعال است.

ملاحسنی بیان کرد: اتفاق جدیدی که در دولت سیزدهم رقم خورد راه‌اندازی مراکز همسان‌گزینی بود که برای نخستین‌بار از درگاه ملی مجوزها امکان فعالیت از سوی ورزش و جوانان گرفتند.

وی با اشاره به اینکه در استان گلستان هفت مرکز همسان‌گزینی ازدواج وجود دارد، گفت: پنج مرکز همسان‌گزینی ازدواج در گرگان و یک مرکز در شهرستان آزادشهر و مرکز دیگری هم در بندرترکمن فعال است.

به گفته ملاحسنی، بر اساس آمارها بیش از یکصد زوج گزینه ازدواج آسان را انتخاب کردند و از مشاوره حقوقی، روانشناسی، تست‌های مختلف استفاده کردند یکی از اهداف از راه‌اندازی مراکز همسان‌گزینی آلوده نشدن جوانان در فضای مجازی و حقیقی به گناه است و تسهیل‌گری در امر ازدواج اتفاق بیفتد.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.