1403-07-28 07:12
67
0
91789
رفتارهای خودسرانه مشکل‌ساز شد؛

دردسرهای ریپیتری در شبکه‌های مخابراتی گلستان

استفاده غیرمجاز برخی شهروندان گلستانی از ریپیتر باعث دردسرهای جدیدی برای مردم شده است، خبرهایی مبنی بر آنتن‌دهی ضعیف گوشی‌های همراه در برخی مناطق استان از همین مشکلات پرده برمی‌دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، تصمیمات خودسر شماری از شهروندان در استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های تقویت‌کننده و تکرارکننده آنتن موبایل یا همان ریپیتر باعث شد تعدادی از شبکه‌های مخابراتی در استان گلستان دچار اختلال شود و خدمات‌دهی به مخاطره بیفتد.

مردم در خیابان‌های کوی علیمحمدی و گرگان‌پارس با تداخل فرکانسی مواجه شدند که این اتفاق دردسرهای جدیدی را در عدم آنتن دهی پایدار، قطعی‌های مکرر شبکه و آنتن‌دهی ضعیف به وجود آورده است.

مدیر ارتباطات سیار مخابرات منطقه گلستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «گلستان ما» اظهار کرد: شبکه گرگان‌پارس و علی‌محمدی دچار عارضه‌ای به نام تداخل فرکانسی شده است و جدا از مشکلات درون اپراتوری با مشکلاتی از بیرون شبکه موبایل تحت‌تاثیر قرار گرفت، این مشکلات شامل منابع تشعشعی هستند که در باندهای فرکانسی شبکه موبایل اقدام به تشعشع می‌کنند.

مهدی یزدانی افزود: مشکلات پوشش آنتن‌دهی در بعضی از نقاط داخلی ساختمان، محیط‌های زیرزمینی و بعضی از ساختمان‌ها در مناطق شهری باعث شده تا برخی مشترکان اقدام به نصب دستگاه تقویت‌کننده داشته باشند که شاید این دستگاه مشکل جغرافیای ۱۰ متری را حل کند ولی اثر سوء آن روی مناطق اطراف وجود دارد و شبکه را دچار اختلال می‌کند.

وی تأکید کرد: دستگاه تقویت‌کننده آن فرکانسی که از طریق مرکز سایت موبایل منتشر می‌شود را تضعیف و ارتباط موبایل را در مناطق اطراف، دچار اختلال می‌کند.

مدیر ارتباطات سیار مخابرات منطقه گلستان گفت: این مورد در محلات مورد نظر شناسایی شده است و در 6 ماه الی یک سال گذشته هم موارد متعددی را داشتیم که در آن منطقه شناسایی و جمع‌آوری شده است.

یزدانی بیان کرد: استفاده از باندهای فرکانسی برای کسانی مجاز است که از سازمان تنظیم مقررات اپراتورهای مخابراتی مجوز دارند و بر این اساس تنها آن اپراتور می‌تواند از این باند فرکانسی استفاده کند و دستگاه تقویت‌کننده و سیگنال داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه هرگونه استفاده از دستگاه تقویت‌کننده در آن باند فرکانسی تخلف است، افزود: حتی جریمه دارد و تجهیزات آن باید جمع‌آوری  شود، برخورد قضایی نیز برای این تخلفات پیش‌بینی شده است.

مدیر ارتباطات سیار مخابرات منطقه گلستان گفت: مشترک باید بداند استفاده از این نوع تجهیزات کار غیرمجازی است و تبعات قانونی دارد، انتظار است شهروندان به هیچ وجه از این دستگاه‌ها استفاده نکنند که تبعات سوء برای‌شان نداشته باشد.

یزدانی برخورد با تخلفات را اولویتی مهم خواند و افزود: مشکلاتی که در زمینه پوشش شبکه‌ای وجود دارد باید از سمت مشترکان بازخورد داشته باشد تا در پی رفع در واقع ایراد باشیم

وی بیان کرد: ما منکر این نیستیم که در بعضی از مناطق مشکل پوششی داریم، آن مشکلات شناسایی شده است اما مشکلاتی در مسیر توسعه شبکه موبایل داریم.

مدیر ارتباطات سیار مخابرات منطقه گلستان از مردم خواست در راستای توسعه موبایل برای مسائلی که در فضای مجازی مطرح می‌شود موضع نگیرند و مقاومت نداشته باشند که ما بتوانیم شبکه را توسعه بدهیم که خدای ناکرده در یک نقطه‌ای مشکلات عدم پوششی نداشته باشیم که مردم با مشکل مواجه نشوند.

یزدانی گفت: طی یک سال گذشته از چند منطقه علی‌محمدی گزارش داشتیم که مربوط به تداخل فرکانسی بود همکاران ما به محل مورد نظر مراجعه و این منبع تداخل را شناسایی کردند و با هماهنگی تنظیم مقررات آن نقطه انتشار سیگنال شناسایی شد و در مراحل بعدی به سیستم قضایی معرفی و موضوع پیگیری شد.

وی ادامه داد: در منطقه گرگان پارس نیاز است که یک سایت تاسیس و مشکلات شبکه برطرف شود اما در منطقه علی‌محمدی مشکلی نداریم.

مدیر ارتباطات سیار مخابرات منطقه گلستان با اشاره به اینکه توسعه شبکه موبایل متوقف نشده است، گفت: تاسیس سایت جدید و بهینه‌سازی شبکه برای حل مشکلات در حال انجام است.

یزدانی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۳ سایت شهری در استان نصب و راه‌اندازی شده است، افزود:  در بخش روستا با استفاده از اعتبارات دولتی هشت سایت روستایی راه اندازی کردیم، موارد بهینه‌سازی، توسعه تکنولوژی در سایت‌های مختلف استان حکایت از آن دارد که مشکلاتی داریم.

وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات دغدغه داریم، گفت: توسعه در استان گلستان توسط مخابرات استان تعطیل نیست بلکه جاری، زنده و رو به رشد است، ما به دنبال تقویت شبکه موبایل هستیم که مردم با حداقل مشکلات بتوانند ارتباط داشته باشند.

مصاحبه:  زهره رجبی

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.