1402-09-15 17:39
313
0
87763
رئیس دانشگاه پیام‌نور گلستان:

دانشجو موتور پیشران جامعه در مسیر ایران قوی است

رئیس دانشگاه پیام‌نور گلستان با اشاره به نقش‌آفرینی دانشجویان در مسائل مهم جامعه گفت: دانشجو موتور پیشران جامعه در مسیر ایران قوی است.

سعیده شمسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» ضمن گرامیداشت روز دانشجو اظهار کرد: خودسازی فکری و اخلاقی می‌تواند دانشجویان را در خاکریزهای علمی به پیشرفت برساند، در حقیقت دانشجویان موتور پیشران جامعه در مسیر ایران قوی هستند.

وی با اشاره به رسالت‌های مهم دانشجویان گفت: دانشجویان آینده‌سازان انقلاب اسلامی هستند که پویایی همراه با خلاقیت آنها مسیرهای موفقیت را هموار می‌کند، جامعه دانشجویی باید علاوه بر اینکه تحصیل و تهذیب را مورد توجه قرار می‌دهد به امیدآفرینی در جامعه نیز اهتمام داشته باشد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور گلستان با اشاره به ضرورت مطالبه‌گری دانشجویان به عنوان موذن جامعه بیان کرد: آزادی بیان به دانشجویان این فرصت را می‌دهد که مطالبه‌گری کنند و در حل مسائل مهم جامعه نیز نقش‌آفرینی داشته باشند.

شمسی با اشاره به اینکه فضای دانشگاهی با شور نشاط دانشجویی همراه است، گفت: برنامه‌های بزرگداشت روز دانشجو نشانه همین روحیه است که باید در ابعاد مختلف مطالبه‌گری نیز تقویت شود.

وی با بیان اینکه آگاهی و بصیرت از مولفه‌های مهم دانشجو است، بیان کرد: برخورداری از این شاخصه‌ها باعث شد تا فرهنگ انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شود.

رئیس دانشگاه پیام‌نور گلستان همچنین نقش دانشجویان را در میدان سیاسی انتخابات مهم خواند و گفت: جامعه علمی نقش مهمی دارد برای همین است که دشمن تلاش می‌کند تا در نظام آموزشی اختلال ایجاد کند بنابراین دانشجویان باید نقش خود را مهم بدانند و با جهاد تبیین بستر مشارکت حداکثری را در انتخابات مهم یازدهم ادسفند فراهم کنند.

شمسی با اشاره به اینکه دانشگاه کانون تحول و پیشرفت است، بیان کرد: برای اینکه گره‌های مشکلات جامعه حل شود باید ارتباط بیشتری با جامعه دانشگاهی و دانشجویی برقرار شده تا شاهد رفع شدن آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه گفتمان‌های دانشجویی باید تقویت شود، گفت: اتاق فکرهای دانشجویی می‌تواند راهکارهای خوبی را پیش‌روی مسئولان قرار دهد، تقویت تشکل‌های دانشجویی در این زمینه بسیار مهم است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور گلستان با بیان اینکه آینده متعلق به دانشجویان است، افزود: دانشجویان باید روحیه عدالتخواهی و آرمانخواهی را در خود تقویت کنند تا امید در آنها مضاعف و انعکاس آن در جامعه هویدا شود.

شمسی با اشاره به اینکه مطالبه‌گری رسالت اصلی موذنان جامعه است، بیان کرد: هفتاد سال جنبش دانشجویی نیز با همین رویکرد انجام شده است.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.