1403-02-30 13:10
2531
0
90057
هنر زندگی‌بخش است؛

خلق دست‌سازه‌های سرامیکی با دستان هنرمند گرگانی

دست‌سازه‌های سرامیکی آثار زیبایی است که هنرمند برجسته گرگانی با دستان هنرمندش خلق می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، سمیرا رجبی- هنر سرامیک قدمتی بسیار طولانی دارد لوازم و ظروف سرامیکی یکی از بهترین اختراعات بشر است که در طول تاریخ مورد استفاده همگان قرار گرفته است.

هنر سرامیک در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است و امروزه می‌توان انواع این لوازم را در رنگها و طرح‌های متنوع برای فروش یافت.

برای آشنایی بیشتر با این هنر زیبا تصمیم گرفتیم با خانم «فاطمه سارا قاسمی» یک کارآفرین برجسته سرامیک‌ساز گرگانی گفتگو کنیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

* ثروتی که با دستان یک کارآفرین تولید می‌شود

قاسمی متولد ۱۳۵۴ است و دو سالی می‌شود که به هنر سرامیک‌سازی روی آورده است این کارآفرین برجسته گرگانی گفت: بعد از فوت مادرم از لحاظ روحی بسیار آسیب دیده بودم و حالم بسیار نامساعد بود و با دعوت دوستم به این حرفه روی آوردم.

وی تصریح کرد: ابتدا برای سرگرمی این کار را آغاز کردم ولی کم‌کم به آن علاقمند شدم و با جدیت فعالیتم را در این حرفه شروع کردم.  

قاسمی با بیان اینکه همسرم بهترین مشوق من در این هنر بود، افزود: ابتدا با سرمایه بسیار اندکی فعالیتم را آغاز کردم و کم‌کم وسایل مورد نیاز را خریداری کردم و چون مغازه‌ای برای فروش محصولاتم نداشتم در یک مکان کوچک «زیر پله‌ای» که زنداداشم در اختیار من قرار داده بود کارهایم را انجام دادم.  

* بانوی کارآفرین گرگانی برای ۱۵ نفر شغل پایدار ایجاد کرد

این کارآفرین گرگانی ادامه داد: در این مسیر، سختی‌های بسیار زیادی را متحمل شدم مجبور بودم محصولاتی که درست کرده بودم را در دو کارتن بچینم و در هوای گرم آنها را به کوره‌پزی ببرم.  

قاسمی خاطرنشان کرد: بعد از دوندگی‌های بسیار توانستم از بنیاد علوی وام بگیرم و از پول وام یک کوره تهیه کنم.  

وی از اشتغال مستقیم ۱۵ نفر در کارگاه سرامیکی خبر داد و گفت: به تمام شاگردانم خودم آموزش می‌دهم و محصولاتم را به شهرهای شاهرود، تهران، مشهد و قم صادر می‌کنم.  

قاسمی گفت: هر موقع که حقوق می‌گرفتم و دسترنج کارم را دریافت می‌کردم بسیار لذت می‌بردم هیچگاه از راهی که انتخاب کردم ناامید نشدم.  

* فقدان بازارچه دائمی بزرگترین چالش پیش‌روی کارآفرینان

این کارآفرین گرگانی افزود: یکی از مراحل سخت هنر سرامیک، ریخته‌گری است وقتی محصول را از قالب درمی‌آورم بسیار ذوق‌زده می‌شوم و خدا را بسیار شکر می‌کنم وقتی ما از ساختن یک فنجان کوچک اینقدر خوشحال می‌شویم خدا از خلق اینهمه انسان چه لذتی می‌برد.  

قاسمی؛ نداشتن مکان دائمی برای عرضه محصولات میناکاری و سرامیک را یک معضل بزرگ برای کارآفرینان دانست و ابراز کرد: متاسفانه در این مکان فروش چندانی نداریم‌ ای کاش مسئولان برای ما کارآفرینان یک مکان دائمی فراهم کنند تا به راحتی محصولات‌مان را به مردم معرفی و در معرض فروش قرار دهیم. 

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.