1403-07-14 04:07
48
0
91630
یک فعال اجتماعی:

جمهوری اسلامی درصدد عبور از نظم جهانی است

یک فعال اجتماعی گفت: جمهوری اسلامی درصدد عبور از نظم جهانی کنونی است که مملو از ظلم و جور، فساد و تبعیض و نژادپرستی غربی است.

حسین پایین‌محلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» در خصوص سخنرانی امام خامنه‌ای در جمعه نصر اظهار کرد: جمهوری اسلامی درصدد عبور از نظم جهانی کنونی است که مملو از ظلم، جور، فساد، تبعیض و نژادپرستی غربی است.

وی با اشاره به نظریه آلوین تافلر یکی از تئوری‌پردازان نظام سرمایه‌داری گفت: این فرد در کتاب جابه‌جایی قدرت در فصل آخر به نقش قدرت‌های آینده جهان اشاره می‌کند، او از گلادیاتورهای قدرت در نظم بین‌الملل یاد می‌کند. وی حکم ارتداد سلمان رشدی توسط امام خمینی را مبین این می‌داند که در جهان سکولار شده بار دیگر مذهب، یک اهرم قدرت شده که غرب را به چالش کشیده است.

این نویسنده و فعال رسانه‌ای ادامه داد: گیدنز نیز یکی از تئوریسین‌های غرب بود که انقلاب ما را شکاف در تجدد خواند، هابر ماس نیز در تاریخی که به ایران آمده بود اذعان کرد که غرب حضور دین در جهان جدید را می‌پذیرد. مکرون رئیس‌جمهور فرانسه هم از پایان هژمونی غرب خبر داد.

پایین محلی توضیح داد: به این اسامی می‌توان لیست بلند بالایی افزود. از روشنفکران و سیاستمدرانی که هم از پایان غرب خبر می‌دهند و هم به نقش تاریخی امام و ماهیت متفاوت و متمایز انقلاب اسلامی ایران با غرب مدرن خبر می‌دهند.

وی افزود: سخنرانی‌های تاریخی رهبر معظم انقلاب در این نزدیک به پنج دهه بیانگر این بوده که جمهوری اسلامی در برابر تمامی توطئه‌ها اعم از جنگ، ترور، تحریم، تغییرات آب و هوایی برای ایجاد خشکسالی و بحران در ایران، جنگ‌های قومی، … نه تنها جمهوری اسلامی را ضعیف نکرده بلکه قوی‌تر کرده و آرمان‌های جمهوری اسلامی را در سطح جهانی و منطقه‌ای به تحقق نزدیک کرده است.

این نویسنده گلستانی با اشاره به مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در برهه‌های مختلف گفت: سخنرانی آیت ا… خامنه‌ای بعد از تهدید جورج بوش، مواضع ایشان بعد از دیوانه‌بازی ترامپ و تهدید به بمباران چندین نقطه ایران، سخنرانی قاطع ایشان در فتنه ۸۸، مخالفت ایشان در قضیه جنگ افغانستان، بیانگر این بود که مقام معظم رهبری نه دچار تعلل می‌شود و نه عجول است.

پایین‌محلی تاکید کرد: مواضع قاطعانه رهبری حکایت از آن دارد که واپسگرایی را انتخاب نکرده و در جهان جدید مثل رهبران عرب دچار استحاله نشده است. او یک سیاستمدار قدر است که بازی را خود طراحی می‌کند و به مانند یک شطرنج‌باز حرفه‌ای حکیمانه می‌اندیشد و مدبرانه تصمیم می‌گیرد و قاطعانه سخن می‌گوید.

وی با بیان اینکه آیت ا… خامنه‌ای نگاه تمدنی دارد، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب ایرانی از سه کلید واژه عزت، حکمت و مصلحت برای نظام جمهوری اسلامی سخن گفته است.

این فعال رسانه تصریح کرد: چهره‌هایی چون مرشایمر و استفان والت به خوبی نقش جمهوری اسلامی را در تغییر نظم حاکم بر جهان یافته‌اند و به آن اشاره کرده‌اند.

پایین‌محلی گفت: تعبیر آیت ا… خامنه‌ای از نزدیک شدن به قله بیانگر این است که جمهوری اسلامی از طوفان‌های حوادث توانسته فرصت‌های تاریخی بسازد. درست مثل الوارهایی که زیر بک کشتی نوساز آن را به دریا حرکت می‌دهد تا بادبان‌ها را برافراشته تا با سرعت در دریا حرکت کند.

وی افزود: امام با رهبری انقلاب در سال ۵۷ زمینه تاسیس جمهوری اسلامی را ایجاد کرد و با تاکید بر کلمه مقدس جمهوری اسلامی در رفراندوم سال ۵۸ رسما جمهوری اسلامی به عنوان مدل سیاسی جدید در عالم اسلام و عصر جدید ارائه کرد و در سال ۶۷ با برکناری منتظری، اصلاح قانون اساسی و پذیرش صلح به تثبیت و تحکیم نظام پرداخت.

این فعال فرهنگی اجتماعی گفت: آیت ا… خامنه‌ای در طول این قریب پنج دهه توانسته الگوی موفقی از مدیریت کلان جمهوری اسلامی درعرصه جهانی ارائه و با سند ۲۰ ساله نگاه تمدنی را تقویت و در صدد بسط مردم‌سالاری دینی در تقابل با هژمون جهانی_لیبرال دموکراسی_براید. نکته‌ای که امثال هانتینگتون و فوکویاما پذیرفتند و به آن اذعان کردند.

پایین‌محلی تاکید کرد: جمهوری اسلامی با شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی نه تنها از نظم دوقطبی عبور کرد بلکه بعد از فروپاشی شوروی و تک قطبی شدن نیز به عنوان آلترناتیو غرب موفق بوده چنانکه متفکرانی چون پروفسور جان اسپوزیتو اصطلاح مردم‌سالاری دینی آیت ا… خامنه‌ای را موفق دانسته است.

وی گفت: آیت ا… خامنه‌ای با حضور در نماز جمعه امروز آن‌هم در این شرایط بعد از عملیات وعده صادق ۲ و ودعوت حاکمیت ازطریق رسانه ملی به حضور پرشور نوعی اعلام جهاد کرد. غرب را از تمامیت‌خواهی برحذر داشت و این اخطار را به غرب مخابره کرد که اصول سیاست خارجی ما در دفاع از مظلومین و مسلمانان به خصوص فلسطین و لبنان قابل معامله نیست.

این فعال اجتماعی ابراز کرد: گفتمان جمهوری اسلامی در سیاست خارجی مبتنی بر عدل، قسط، مساوات، فطرت است که با نظام سلطه و استکبار جهانی که از دوران انقلاب صنعتی غرب به عنوان هژمون و استعمارگر جهان، دنیا را به گرو گرفته و مستعمره خویش ساخته در تقابل است و الحمدالله فضای افکار عمومی چه در بین ملت‌ها و چه در بین نخبگان پذیرای گفتمان جمهوری اسلامی است و تمامیت غرب به تعبیر والرشتاین در حال فروپاشی است.

پایین‌محلی گفت: جمهوری اسلامی درصدد عبور از نظم جهانی کنونی است که مملو از ظلم و جور، فساد و تبعیض و نژادپرستی غربی است و امت واحد جهانی به رهبری انسان کامل_که به فضل الهی نزدیک است_ کوششی است که جمهوری اسلامی در پی آن بوده و بارها جوانان و نخبگان غربی و جوانان مسلمان در سخنرانی‌ها و نامه‌های رهبر فرزانه انقلاب به گفتگو و تحقیق در باب مسائل کلان نامبرده دعوت شدند.

وی افزود: رهبر انقلاب خطبه خود را در جمعه نصر به آیه‌ای از کلام ا… به پایان رساند: حسن ختام این تحلیل همان آیه مبارک است «اذا جاء نصر الله و فتح».

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.