1402-07-12 18:32
545
0
86758
یکی از علمای اهل‌سنت علی‌آبادکتول:

وحدت مسلمانان مانع نفوذ دشمن می‌شود

یکی از علمای اهل‌سنت علی‌آبادکتول رمز پیروزی مسلمانان را در اتحاد خواند و گفت: وحدت مسلمانان مانع نفوذ دشمن می‌شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه؛ ملا محمد باش قره در حاشیه جشن بزرگ وحدت در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تاکید بر اهمیت حفظ وحدت میان مسلمانان، اظهار کرد: رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) در تصمیمی هوشمندانه، هفته وحدت را نامگذاری کردند که ما مسلمانان اهل سنت و تشیع باید آن را پاس داشته، در کنار یکدیگر مانع نفوذ دشمن شویم.

وی با بیان اینکه وحدت به عنوان دژی نفوذناپذیر در برابر دشمنان است، گفت: خدا از تفرقه و جنگ بین بشریت بیزار است چراکه محصول نزاع و تفرقه از بین رفتن وحدت است.

باش قره با بیان اینکه وحدت بین شیعه و سنی باعث قدرت ایران شده است، افزود: هدف امروز دشمنان انقلاب اسلامی از بین بردن وحدت مسلمانان است.

وی توضیح داد: امنیتی که در ایران اسلامی وجود دارد به برکت وحدتی است که از آغاز پیروزی تاکنون در بین برادران شیعه و سنی شکل گرفته است.

این عالم اهل سنت بیان کرد: گروه‌های تکفیری و افراطی به عنوان جیره‌خواران استکبار جهانی تلاش می‌کنند وحدت بین مسلمانان را به هم بزنند چراکه شرایط فعلی ما خاری بر چشم دشمنان است.

باش قره با بیان اینکه امروز دشمن واحدی در مقابل مسلمانان قرار دارد، گفت: ع کتابِ واحد، سنّتِ واحد، پیغمبر واحد، قبله واحد، کعبه واحد، حجِ‌ّ واحد، عباداتِ واحد، اصولِ اعتقادی واحد در جامعه اسلامی است که به تقویت وحدت کمک می‌کند گرچه اختلافاتی هم وجود دارد. اختلافات علمی ممکن است بین هر دو نفر عالِم باشد علاوه بر اینها، دشمن واحد در مقابل دنیای اسلام است.

 

 

 

 

 


عکس و خبر: عبدالرضا نظری
انتهای خبر/ 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.