1403-07-12 02:54
48
0
91602
مدرس دانشگاه در حوزه رسانه:

توانمندسازی کنشگران رسانه‌ای کلید تاثیرگذاری است

مدرس دانشگاه در حوزه رسانه با اشاره به اهمیت مهارت‌افزایی و ضرورت ارتقاء دانش سواد رسانه گفت: توانمندسازی کنشگران رسانه‌ای کلید تاثیرگذاری است.

امیرهوشنگ قلندری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» اظهار کرد: برگزاری دوره دو روزه توانمندسازی خبرنگاری آنلاین و تولید محتوا در گرگان بسیار ارزشمند است، حوزه رسانه امروز یک فن و هنر مهمی است که در زندگی اجتماعی همه نیاز است.

وی افزود: همه شهروندان و کسانی که در این جامعه زندگی می‌کنند نیاز دارند که اصول و قواعد رسانه را بدانند چرا که رسانه یکی از نیازهای اجتناب‌ناپذیر زندگی اجتماعی است که در جهت‌دهی، هدایت و همسوسازی افکار عمومی نقش مهمی دارد.

مدرس دانشگاه در حوزه رسانه گفت: هر کسی که در حوزه رسانه فعالیت می‌کند باید علم و دانش لازم در زمینه تحلیل رسانه‌ای را داشته باشد، در گذشته نیز اینطور بود، یونسکو در سال ۲۰۱۴ هفت سوادی که برای جامعه توسعه‌یافته ضروری می‌دانست یکی از آن سوادها داشتن سواد رسانه‌ای بود.

قلندری تاکید کرد: در دوره‌ای که رسانه‌ها به شکل و شمایل امروزی درآمدند و بسیار پیشرفته هستند و به صورت شبکه‌های تعاملی درآمدند باید با داشتن سواد رسانه به‌روز شد.

وی با اشاره به اینکه ابزار رسانه به یک وسیله عمومی سهل‌الوصول در دسترس همگان قرار گرفته است، گفت: هر کسی می‌تواند با اندک اطلاعاتی از این ابزار استفاده کند و وارد دنیای رسانه شود و با تولید محتوا مخاطبانی داشته باشد و به عنوان یک رسانه مطرح شود لذا دانستن فنون علمی، اصول و قواعد رسانه برای همه مردم و اقشار مختلف جامعه لازم است.

مدرس دانشگاه در حوزه رسانه افزود: برگزاری چنین دوره‌هایی کمک می‌کند که اطلاعات و دانش کسانی که در این حوزه علم چندانی ندارند و فعالیتی نداشتند نسبت به فراگیری اصول و قواعد برای تولید محتوای بهتر وارد کارزار رسانه‌ای شوند و تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه هدف‌شان و مخاطبانی که دارند داشته باشند.

یکی از شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی گفت: امروز در کلاس آموزش خبرنگاری و تولید محتوا شرکت کردم، دوره کاربردی و اثرگذاری بود.

یک فعال فضای مجازی گفت: در حوزه فناوری رسانه چیزهای جدیدی یاد گرفتم و اینکه چه تاثیری در زندگی ما دارد دانستن این مسائل خیلی به علم و دانش ما می‌افزاید و امیدوارم که از این کلاس‌ها بیشتر برگزار شود.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.