1403-07-21 11:11
109
0
91718
تلفیق قدرت عشق و کار؛

تلنگری که مادر خانواده را کارآفرین کرد

مریم حیدری کارآفرین موفق گرگانی است که به کمک همسرش توانست بدون هیچ سرمایه‌ای فعل خواستن را صرف کند و با فکر، ایده و پشتکار تبدیل یه یک کارآفرین موفق شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، همه چیز از یک تلنگر ساده شروع شد، مریم حیدری یک مادر خانه‌دار و همسری صبور برای خانواده بود که بعد از سر و سامان دادن سه فرزندش حالا با همسری که بازنشسته نیروی انتظامی است، بهترین لحظات زندگی را تجربه می‌کند، یک روز عروس بزرگش به او گفت مادر جان شما که از هر انگشتت صدها هنر می‌ریزد به جای آنکه در خانه بنشینید و به گوشه‌ای خیره شوید، بهتر نیست که دست بر زانو بگذارید و بلند شوید و با اتکال بر خداوند متعال کارآفرینی کنید.

با تلنگر عروس بزرگ خانواده، جرقه‌ای در ذهن این مادر کارآفرین زده شد و مریم حیدری تصمیم گرفت با کمک همسرش در انباری کوچگ خانه‌شان کسب و کار کوچکی راه بیاندازد. ادامه ماجرا را از زبان خانم مریم حیدری کارآفرین موفق گرگانی می‌خوانیم.

مریم حیدری در گفتگو با خبرنگار «گلستان ما» گفت: بدون هیچ سرمایه‌ای این کار را شروع کردم ابتدا با همسرم شروع به چیدن انار و آلو کردیم و بعد از شستشو، شروع به درست کردن انواع رب انار ترش، ملس و شیرین کردم.

این کارآفرین گرگانی گفت: مقداری سبزی قورمه از بازار خریدم آنها را پاک می‌کردم و همسرم سبزی‌ها را می‌شست و سپس آنها را در سبزی خردکن کوچک‌مان می‌ریختم و بعد از طبخ به مشتریان می‌فروختم.

حیدری با اشاره به اینکه از کار کردن در کنار همسرم بسیار لذت می‌برم، افزود: حس بسیار خوبی دارم وقتی می‌بینم دستم در جیب خودم است خدارا شکر اکنون کارم بسیار رونق گرفته و محصولاتی نظیر آب نارنج، انواع ترشی‌های انار و آلو، سبزی قورمه، پخت نان و انواع شیرینی را به شهرهای بزرگی همچون تهران، مشهد و قوچان صادر می‌کنم. 

این کارآفرین موفق گرگانی ادامه داد: اکنون ۴۵ کیلو رب انار به مشهد، ۱۵ کیلو به قوچان و ۲۰ کیلو به قوچان صادر کردم. 

حیدری از همسرش که همیشه پا به پای او فعالیت می‌کند تشکر کرد و گفت: یک اتاق ۳۶ متری در حیاط خانه‌مان است که از آن به عنوان کارگاه استفاده می‌کنم داروهای گیاهی همچون آویشن، به لیمو و… را بعد از بسته‌بندی به دست مشتریان می‌رسانم. 

وی درخصوص قشن‌گترین خاطره دوران کارآفرینی در گفتگو با خبرنگار «گلستان ما» گفت: پنج الی ۶ سال است که کارآفرین هستم یادم می‌آید سال گذشته یک سفارش ۵۰ کیلویی شیرینی سفارش داشتم و آن خانم به من گفت که تمام شیرینی‌ها را می‌خواهد به نیازمندان بدهد و این خاطره برایم بسیار شیرین و دلچسب بود. 

وی از مسئولان خواست تا از کارآفرینان خرد و بزرگ حمایت کنند تا آن‌ها بتوانند فعالیت‌شان را توسعه و رونق دهند. 

حیدری به جوانان توصیه کرد که هیچ‌گاه نگویند کار نیست و خود را مشغول کارهای بیهوده نکنند، انسان با تلاش و پشتکار به موفقیت می‌رسد خداوند هیچ‌گاه انسان پرتلاش را ناامید نمی‌کند. 

مصاحبه: سمیرا رجبی

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.