1402-09-03 16:02
244
0
87581
امام جمعه کردکوی:

بسیج امید همه مردم است

امام جمعه کردکوی گفت: بسیج مصداق شجره طیبه‌ای است که همه مردم از ثمرات آن همواره استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، نماز جمعه این هفته شهرستان کردکوی ۳ آذر به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید محمد دلبری اقامه شد.

خطیب جمعه شهرستان کردکوی در بخش سفارش خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: دوست داشتن علی بن ابیطالب (ع) تنها واجبی است که تعطیلی ندارد.

وی در ادامه گفت: در روایتی آمده است که جبرئیل نزد پیامبر خدا (ص) رفت و گفت ای محمد خداوند به تو سلام می‌رساند و می‌فرماید نماز را واجب کردم ولی این تکلیف را از معذور و مجنون و طفل برداشتم و روزه را واجب کردم ولی آن را برای مسافر الزامی نکردم و حج را واجب کردم ولی آن را از بیمار نخواستم و زکات را واجب کردم ولی آن را از گردن نیازمند ساقط کردم اما دوست داشتن علی بن ابیطالب (ع) را واجب کردم و محبتش را بر تمام اهل آسمان و زمین الزام نمودم بدون آنکه رخصتی در آن باشد.

امام جمعه کردکوی در ادامه با اشاره به موضوع آسیب شناسی انفاق گفت: دستگیری از مستمندان و کمک به تهی دستان مثل هر کار نیک دیگر ، چه در هنگام عمل و چه پس از آن، پیوسته در معرض آفت‌ها و آسیب‌هایی است که از ارزش آن کاسته، یا به کلی آن را بی‌ارزش می‌سازد ، لذا ریا و خودنمایی و منت و آزار و بزرگنمایی و نافرمانی و اکراه و اجبار از جمله آسیب‌های انفاق می‌باشند. 

امام جمعه کردکوی گفت: قرآن کریم در سوره بقره آیه ۲۶۴  انفاق‌های ریاکارانه و آمیخته با منت و آزار را، به قطعه سنگ محکمی تشبیه می‌کند که روی آن را با قشر نازکی از خاک پوشانده و آنگاه بذرهای مستعدی را در این خاک افشانده باشند که در اثر بارانی شدید خاکها ازبین میروند و سنگ سفت ظاهر میشود.

وی در ادامه بیان کرد: این تشبیه گویایی است برای آنها که ظاهری آراسته و درونی آلوده دارند زیرا افراد ریاکار، باطن خشن و بی‌ثمر خود را  با چهره‌ای از خیرخواهی و نیکوکاری می‌پوشانند اما حوادث زندگی به زودی پرده را کنار زده باطن آنها را آشکار می‌سازد.

وی در خطبه دوم ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س)‌ گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها  سیده نساء العالمین است و الگوی زیبای بشریت اعم از مرد و زن در ایمان و عبادت، اخلاص ، ایثار ، امر به معروف و نهی از منکر ، تقوا ، کرامت ، عزت و حریت ، صبر و انسانیت است که باید در ایام فاطمیه در مساجد ، تکایا ، منازل ، مجالس عزای آن حضرت را برگزار کنیم و فاطمیه را عاشورایی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به فرهنگ بسیج فرهنگی با قابلیت جهانی شدن، این ایام را به همه بسیجیان عزیز کشور تبریک گفت و از زحمات آنان تقدیر و تشکر کرد.

دلبری گفت: بسیج یک تفکر است و یک فرهنگ یک منطق ، یک اندیشه  یک آیین ، یک مرام و منش ، یک مدرسه ، یک مکتب و مذهب که مبانی و ریشه‌ها اصول و قواعد نظام مسائل و فروع و نتایج خودش را دارد و بسیج قدرت و توفیق بی‌انتهایش را در خلوت و اردوی کار بی‌وقفه و تلاش تمام  کوشش بی‌نهایت برای حق و در راه خدا یا همان جهاد فی سبیل الله مستحق گردیده است.

وی در ادامه سخنانش بیان کرد: بسیج امید همه مردم است و یکی از دستاوردهای بزرگ نبرد طوفان الاقصی شکوهمندی تجمع‌ها و راهپیمایی‌های مختلف در جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به عنوان یک بسیج جهانی علیه جنایات رژیم صهیونیستی است.

امام جمعه کردکوی گفت: یکی از ثمرات تفکر بسیجی قدرت رو به افزایش ایران قوی ست که در بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه ،جهانیان را متعجب کرد.

امام جمعه کردکوی از حضور بسیجیان شهرستان در قالب رزمایش میقات الصالحین در نماز جمعه تقدیر و تشکر کرد و گفت شجره صالحین آثار و برکات بسیار زیادی داشته و دارد که شعار  ما می‌توانیم و می‌شود‌ مهمترین شعار اصلی تفکر بسیج می‌باشد.

وی راجع به اضلاع عجیب شکست اسرائیل به سخن رهبر معظم انقلاب اشاره کردند که فرمودند: بمباران‌ها عمر رژیم اسرائیل را کوتاه‌تر می‌کند این جمله یعنی چه؟

این جمله را بگذارید کنار دو جمله دیگرایشان: اسرائیل در عملیات طوفان الاقصا ضربه فنی شد و جمله ماجرای جنایات اسرائیل مثل کسی است که در زمین بازی شکست خورده و از طرفداران تیم مقابل تقاص بگیرد.

ضربه فنی شدن یعنی شکست زود هنگام و شکست درزمانی زودتر از مدت مسابقه و با فاصله بالا و‌شکستی که برتری مطلق حریف را نشان میدهد.

وی در خاتمه گفت:  کتاب رو به پایان مقام معظم رهبری بهترین کتاب برای همه خصوصاً نسل نوجوان و جوان در رابطه با این رژیم  منحوس میباشد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : رادکانا

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.