1403-08-02 16:11
23
0
91848
پس از ۲ دهه انجام شد؛

بازگشت اراضی بازارچه ساحلی بندرترکمن به بیت‌المال

پس از تفویض اختیارات ویژه رئیس قوه قضائیه و با ورود دادگستری گلستان، قرارداد ۴۵ ساله طرح واگذاری اراضی بازارچه ساحلی اسکله بندرترکمن، لغو و به بیت‌المال بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» به نقل از دادگستری،۲۰ سال پیش در قالب یک قرارداد ۴۵ ساله، حدود ۱۵ هکتار از اراضی ساحلی بندرترکمن در ازای اجاره ماهانه فقط یک میلیون تومان، برای اجرای طرح گردشگری به بخش خصوصی واگذار شد که البته پس از گذشت ۲ دهه، همان طرح گردشگری هم در این‌ اسکله ایجاد نشد و مسکوت ماند.

رئیس قوه قضاییه در سفر اول خود به گلستان با درخواست مردم و مسئولان شهرستان بندرترکمن، اختیارات ویژه به رئیس کل دادگستری استان گلستان تفویض و به ایشان ماموریت داد تا موضوع را بررسی و اقدام کند.

در پی این دستور، رئیس کل دادگستری گلستان و دادستان مرکز استان و اداره کل بازرسی کار بررسی مفاد این قرارداد را آغاز کردند و پس از بازدید میدانی رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان، پیگیری‌های مستمر برای بازگشت این اراضی به بیت‌المال شروع شد.

رئیس کل دادگستری گلستان امروز در مراسم بازگشت اراضی این بازارچه ساحلی در بندرترکمن گفت: پس از بررسی‌ها و بازدیدهای مختلف خرداد سال گذشته‌ پس از نشست‌های متعدد، طرفین درباره متمم قرارداد برای فراهم شدن بازگشت زمین‌های بازارچه به شهرداری، توافق کردند.

حیدر آسیابی افزود: به این ترتیب پس از دو سال تلاش دستگاه قضایی استان گلستان، این قرارداد پس از ۲۰ سال، لغو و تمام این حدود ۱۵ هکتار زمین‌های ساحلی اسکله بندرترکمن دوباره به شهرداری این شهر بازگردانده شد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: همزمان‌ با بازگشت این اراضی به شهرداری، ساخت ۳۲۰ غرفه با بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار و مشارکت شهرداری بندرترکمن و بخش خصوصی آغاز شده و قرار است ظرف یک سال و نیم آماده و تحویل شود.

وی بیان کرد: حل مشکل ۲۵ ساله طرح گردشگری جزیره آشوراده، انتقال اسناد ثبتی این جزیره از مازندران به گلستان، صدور اسناد تفکیکی شهرک صنعتی این شهرستان از دیگر تلاش‌های دادگستری برای کمک به رونق شهرستان بندرترکمن است.

رحمان قاضیلر شهردار بندرترکمن نیز با قدردانی از دستگاه قضایی برای کمک به بازگشت این اراضی به شهرداری نیز گفت: این روزها در پی رونق جزیره آشوراده که آن هم با پیگیری دادگستری محقق شد، شهرستان ترکمن میزبان‌مسافران و گردشگران زیادی است و بازگشت اراضی ساحلی فرصت مناسبی برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری و کمک به اقتصاد، معیشت و اشتغال مردم را فراهم کرده است.

قاضیلر افزود: در طرح سابق گردشگری که قرارداد ۴۵ ساله واگذاری زمین داشت، فقط ماهانه یک میلیون تومان، این شرکت به شهرداری اجاره پرداخت می‌کرد در حالیکه فقط اجاره حدود ۳۰۰ غرفه بازارچه قدیم این اسکله، ماهانه حدود ۵۰۰ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: با لغو قرارداد و برگشت زمین‌های بازارچه، در گام نخست، این درآمد، ماهانه حدود ۵۰۰ میلیون تومانی به حساب شهرداری واریز می‌شود که این مبلغ جدای از درآمد پارکینگ‌ها و ورودی به مجموعه است.

مشکل ۲۵ ساله طرح گردشگری جزیره آشوراده نیز سال گذشته در پی سفر رئیس قوه قضاییه به گلستان و تفویض اختیارات ویژه ایشان به رئیس کل دادگستری استان، برطرف شد.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.