1403-08-04 12:39
30
0
91868
امام جمعه گرگان:

اراده‌های ایمانی بر اعمال شیطانی پیروز است

امام جمعه گرگان با بیان اینکه قرآن وعده پیروزی حق را داده است، گفت: مردم فلسطین، غزه، لبنان و حزب‌الله پیروز می‌شوند، بر اساس وعده الهی، پیروزی اراده‌های ایمانی بر اعمال شیطانی قطعی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرگان اظهار کرد: داشتن اخلاص، تقوا، تعهد و تلاش در راه خدا زمینه‌ساز پیروزی است، جبهه مقاومت با داشتن این روحیه توانسته دشمنان را خوار و زبون کند، ان‌شاءالله پیروزی نهایی جبهه حق نزدیک است.

وی با اشاره به اینکه اراده‌های ایمانی بر اعمال شیطانی پیروز است، گفت: جنگ بین حق و باطل همیشه وجود داشته، وعده الهی برای پیروزی جبهه حق قطعی است، مردم مظلوم غزه، فلسطین، لبنان، مقاومت و حزب‌الله بدانند که خدا با آن‌ها است.

امام جمعه گرگان، راه نجات بشریت را در تقوای الهی برشمرد و ابراز کرد: افرادی که بی‌تقوایی کنند عبرت تاریخ می‌شوند.

نورمفیدی گفت: تقوا را حفظ کنید، نگه بدارید و از دست ندید، تقوا برای اینکه هم سرمایه دنیاست و هم سرمایه آخرت خواهد بود آیات بسیاری داریم والعاقبة للمتقین، عاقبت برای اهل یقین است بنابراین باید آن را حفظ کرد.

وی با اشاره به اینکه انسان به وسیله تقوا حفظ می‌شود، تصریح کرد: تقوا نزد خدا بهترین چیز است، دنیا نباید انسان را از یاد خدا غافل کند.

نورمفیدی با اشاره به شرایط این روزهای منطقه بیان کرد: پیرامون جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک هر چند وقت یک بار در منطقه سر و صدایی بلند می‌شود که مثلاً ایران این جزایر را غصب کرده و جزایر مال ایران نیست.

امام جمعه گرگان افزود: علت اینکه این مطلب را گاه گاهی مطرح می‌کنند به دلیل اهمیت این منطقه است در این منطقه که این سه جزیره قرار دارد بسیار منطقه حساسی است ۶۰۰ میلیارد ذخیره بشکه نفت در این منطقه است.

وی ادامه داد: ۶۰۰ میلیارد ذخیره بشکه نفت آبراه بسیار مهمی است تمام این صادرات نفت از منطقه و از همین تنگه هرمز عبور می‌کند و بهترین راه آبی است که عمق آن زیاد و کشتی‌های نفتی خیلی سنگین هم می‌توانند از اینجا خوب عبور کنند.

نورمفیدی توضیح داد: هر که بر این‌ها حاکم باشد تنگه هرمز در اختیارش خواهد بود، لذا عده‌ای هر چند وقت یک بار این مسئله را مطرح می‌کنند که اگر بتوانند این سه جزیره را از ایران بگیرند و اگر این سه تا جزیره از دست ایران خارج شود قطعاً هر که آن را در اختیار داشته باشد حاکم بر تنگه هرمز هم خواهد بود.

وی گفت: از نظر تاریخی قبل از آن که حتی اسلام وارد این منطقه شود این جزایر برای ایران و در اختیار ایران بوده است جزیره ابوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک در اختیار ایران بوده است در زمان کوروش اصلاً بندر لنگه و این سه تا جزیره به عنوان استان چهاردهم ایران اعلام شد.

امام جمعه گرگان بیان کرد: استان چهاردهم ایران بندر لنگه بوده است و این سه جزیره سابق هم برای ایران بوده است تمام حکومت‌هایی هم که بالاخره آمدند و حاکمیت خودشان را اعمال کردند بر این مهم صحه گذاشتند.

نورمفیدی با اشاره به اینکه برخی کشورهای اروپایی نمی‌خواهند ایران قوی در منطقه باشد، افزود: آن‌ها ایران ضعیف که هیچ قدرتی نداشته باشد را دوست دارند.

وی تاکید کرد: دنیا بداند که ایران روی این مسائل با هیچ کس تعارفی ندارد و اگر بخواهند چپ به این منطقه نگاه کنند آن وقت جواب سختی خواهند خورد.

امام جمعه گرگان با اشاره به نماز جمعه نصر که مقام معظم رهبری در تهران اقامه فرمودند، تصریح کرد: آن نماز جمعه واقعاً بی‌نظیری بود، شاید در جهان اسلام چنین نماز جمعه با این عظمت و این همه شور و شوق مردمی از همه اقشار از همه تیپ‌ها آمدند، شاهد نبودیم.

نورمفیدی ادامه داد: نماز جمعه نصر دنیا را تقریباً تکان داد، و تبلیغاتی که دشمنان علیه امام شروع کردند نقش بر آب شد.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.