1402-07-14 00:16
368
0
86778
هدف دولت سیزدهم امیدآفرینی است؛

اجرای ۱۶۳ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در گلستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان، یکی از اهداف دولت سیزدهم را امیدآفرینی در جامعه دانست و گفت: ۱۶۳ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در استان اجرا شد.

به گزارش گلستان ما، علی نورانی شامگاه پنج‌شنبه در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور دکتر منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته و در دولت سیزدهم ۱۶۳ میلیارد ریال کار عمرانی در گلستان انجام شده است.

وی از تحقق ۱۰۴ درصدی درآمدهای مالیاتی استان خبر داد و افزود: گلستان رتبه اول بهره وری نیروی کار در کشور را کسب کرده است و در حال حاضر رشد اقتصادی ۳ درصدی را تجربه می کند و ۱۸ هزار شغل ایجاد شده همراه با بیمه تامین اجتماعی را ایجاد کرده است که متوسط این رقم در برنامه ششم توسعه ۱۲ هزار شغل بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان گفت: در ۲ سال قبل ۸۰ مدرسه افتتاح شد، ۶۱ میلیارد برای ۲۱ پروژه ورزشی هزینه شد، ۱۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان های استان و ۳۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه آب که تنها ۲ هزار میلیارد تومان آن تنها در  حوزه آب آشامیدنی صرف شده است که این رقم در ۴ سال اول برنامه ششم ۱۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گفته نورانی؛ در دو سال گذشته ۸ هزار تن میگو و ماهی در قفس تولید شده که در نوع خود منحصر به فرد است.

وی توضیح داد: تسهیلات ارزی ارائه شده به پروژه ها در استان ها ۲۲ میلیارد دلار بوده که متاسفانه سهم گلستان تنها ۵ میلیون دلار یعنی کمتر از ۲ دهم درصد است.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.