1403-08-05 10:03
69
0
91874
با مشارکت ۱۶ استان در حال برگزاری است؛

آغاز مسابقات شطرنج کارکنان معلول دولت در گلستان

آئین افتتاحیه مسابقات ملی شطرنج استاندارد ویژه کارکنان معلول دولت به میزبانی استان گلستان در حال برگزاری است، شرکت‌کنندگان از ۱۶ استان مختلف در هتل فرهنگیان رقابت فشرده‌ای را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان گلستان صبح امروز در آئین افتتاح مسابقات ملی شطرنج استاندارد ویژه کارکنان معلول دولت که در هتل فرهنگیان گرگان در حال برگزاری است، اظهار کرد: رقابت سالم و پرنشاط برای کارکنان معلول در دولت برای اولین بار در رشته شطرنج برنامه‌‍ریزی شده است و منتخبان این رشته وزرشی که در مرحله استانی حائز رتبه شده بودند از ۱۶ استان مختلف کشورمان برای رقابت در سطح ملی به میزبانی گلستان حضور دارند.

الهه غیناقی با اشاره به اینکه مسابقات از چهارم آبان الی ششم آبان برنامه‌ریزی شده است، ابراز امیدواری کرد استان گلستان بتواند میزبانی شایسته‌ای در برگزاری این مسابقه ورزشی داشته باشد.

وی گفت: دو نابینا به خاطر معلولیت چشمی با همراه پذیرش شدند و سایر معلولان شرکت‌کننده با توجه به نوع معلولیت و شرایط جسمانی نیاز به همراه نداشتند.

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان گلستان افزود: اسکان و تغذیه شرکت‌کنندگان بر عهده استان میزبان؛ اما تمهید جوایز و مدال بر عهده وزارت ورزش و فدراسیون است. همچنین هزینه ایاب و ذهاب بر عهده اداره کل مربوطه که تیم‌ها را اعزام کردند.

غیناقی بیان کرد: این مسابقات ابتدا در استان‌ها به صورت شهرستانی برگزار شد و منتخبان در این دوره از و در سطح ملی امروز در استان گلستان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

* آمادگی گلستان در برگزاری رویدادهای ملی ورزشی

رئیس اداره ورزش و جوانان گرگان در آئین افتتاحیه مسابقات ملی شطرنج استاندارد ویژه کارکنان معلول دولت به میزبانی گلستان ضمن تبریک هفته تربیت بدنی گفت: استان گلستان آمادگی دارد رویدادهای ورزشی در سطح ملی را برگزار کند.

رمضانعلی تربتی‌نژاد افزود: این مسابقات با حضور ۱۶ تیم از ۱۶ استان کشور به میزبانی گلستان از چهارم الی ۶ آبان در هتل فرهنگیان گرگان در حال برگزاری است.

وی افزود: این روزها برنامه‌های مختلف ورزشی در سطح سوپرلیگ به میزبانی استان گلستان در حال برگزاری است، ورزشکاران زیادی از استان گلستان در مسابقات و المپیک و پاراالمپیک شرکت می‌کنند که پرچمدار المپیک مهدی الفتی و پرهام مقصودلو استاد بزرگ شطرنج و قهرمان بازی‌های آسیایی است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گرگان بیان کرد: در استان گلستان نفرات زیادی در اردوهای ملی و فراملی داریم، حدود ۳۵۰ ملی پوش از استان گلستان هستند که ۱۵۰ ملی پوش به صورت ثابت حضور دارند.

به گفته تربتی‌نژاد؛ از تعداد ۳۵۰ ملی‌پوش گلستانی تعداد ۱۹۰ نفر نیز از شهرستان گرگان ملی‌پوش هستند که ۸۷ نفر به صورت ثابت عضو تیم ملی محسوب می‌شوند و افتخارآفرینی می‌کنند.

وی بیان کرد: در حوزه شطرنج نیز مدال‌آوران بسیار خوبی در ادوار گذشته و حال حاضر داریم که استاد امیر ملاحی و پرهام مقصودلو و اثنی عشری از جمله ورزشکاران نام‌آور و افتخارآفرین این دیار هستند.

*میزبانی خوب گلستان در مسابقات شطرنج

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور نیز در این آئین ورزشی گفت: حضور خوب ورزشکاران معلول کارمند از استان‌های مختلف برای شرکت در مسابقات شطرنج را باید به فال نیک گرفت.  

فرهاد رنجبرزاده از تلاش‌های مدیران ورزشی استان در برگزاری و تمهید مقدمات برای میزبانی خوب این رویداد ورزشی قدردانی کرد و آن را قابل تحسین دانست و افزود: شرکت‌کنندگان نیز زحمات زیادی کشیدند تا به این مرحله برسند امیدوارم بهترین نتیجه را پس از پایان این رقابت کسب کنند.

وی با برشمردن چالش‌های پیش‌روی ورزشکاران معلول بیان کرد: اعزام تیم‌ها و هزینه‌های آن بر عهده استان اعزام‌کننده است و تمامی شرایط به خوبی از سوی استان گلستان تأمین شده است، این مسابقات برای نخستین بار در سطح کشور پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شد که در آینده نیز برنامه‌های دیگری در دستورکار است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.