1402-01-22 10:44
549
0
84426
حضور ۳۰ هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی؛

۶۲ معلم نمونه گلستانی تجلیل می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از تجلیل ۶۲ معلم نمونه گلستانی در هفته معلم خبر داد.

به گزارش گلستان ما، علی نظری در شورای آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به فضا‌های رفاهی برای اسکان فرهنگیان اظهار کرد: چشم‌اندازی که برای اسکان فرهنگیان در ایام نوروز تعریف کرده بودیم حتی فراتر از آن عمل شد و بیش از ۵۲ هزار فرهنگی در گلستان اسکان یافتند و ماندگاری مسافران نوروزی در این ایام دو شب و سه روز بود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که در ایام تابستان بیش از ۱۰۰ هزار مسافر از فرهنگیان در استان گلستان اسکان پیدا کند و با تجهیز مدارس‌ییلاقی این فضا فراهم شده است.

نظری یادآور شد: بزرگداشت مقام معلم از دیگر برنامه‌های ما است، توسعه هر کشوری در گروی نظام تعلیم و تربیت است و در هفته معلم ۶۲ از همکاران تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به بررسی درخواست چهار هزار معلم در استان گلستان خاطرنشان کرد: با بررسی مدارک این تعداد، یک‌هزار و ۲۱۷ نفر از فرهنگیان ثبت نام شده به مرحله استانی راه یافته که از سوی گروه ارزیاب، ۶۲ معلم نمونه تا ۲۵ فروردین ماه امسال معرفی خواهند شد.

این مقام مسئول ابراز داشت: از این تعداد، ۲۲ نفر در مقطع ابتدایی، ۲۰ نفر در مقطع متوسطه اول و ۲۰ نفر در مقطع متوسطه دوم به عنوان معلم نمونه استان انتخاب خواهند شد.

نظری تأکید کرد: نواختن زنگ سپاس معلم، دیدار معلمان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان، برپایی رقابت‌های ورزشی، دیدار با خانواده معظم ایثارگران فرهنگی، برپایی مراسم استانی تجلیل از معلمان نمونه را از مهمترین ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده گرامیداشت مقام شامخ معلم در اردیبهشت ماه سالجاری برشمرد.

وی با اشاره به برگزاری آزمون نهایی برای ۳۰ هزار دانش‌آموز گلستانی گفت: در حال حاضر تأثیر معدل در کنکور سراسری ۴۰ درصد است و رفته رفته شرط معدل جایگزین کنکور سراسری خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش درصدد است که کنکورسراسری را کنار بگذارد و قطعاً این اتفاق باعث خواهد شد که شرط معدل مورد تأکید قرار گیرد.

نظری ابراز داشت: سازمان سنجش در خصوص شرط معدل مدعی آن بود که شاید برگزاری آزمون نهایی در مدارس باعث شود که اشکالاتی در زمان آزمون اتفاق بیفتد ولی آموزش و پرورش ثابت کرده می‌تواند آزمونی با کیفیت در این زمینه برگزار کند.

وی به قطعی گاز در زمان برگزاری آزمون نهایی در محدود حوزه برگزاری آزمون در سال گذشته اشاره کرد و گفت: برای آنکه بتوانیم آزمون نهایی را بدون هیچ دغدغه‌ای برگزار کنیم نیازمند هم‌افزایی دیگر دستگاه‌های اجرایی هستیم و در این راستا نیاز است که شورای تأمین استان یک جلسه برگزار شود که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

فرهاد سمیعی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان نیز در این جلسه گفت: ستاد تسهیلات نوروزی در گلستان برنامه خوب را برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در استان فراهم کرده بود.
سمیعی بیان کرد: ماندگاری مسافران نوروزی در استان نسبت به امکانات در سال‌های قبل جایز اهمیت بود و رشد قابل توجه ماندگاری مسافران در منطقه شاهد بودیم.

وی یادآور شد: با گرامی داشت مقام شامخ معلم، بر استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش برای تولید محتوا فاخر ( سرود) در راستای قدردانی از ابن قشر پیشنهاد داد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.