1398-07-04 16:02
543
0
65661
مدیرکل کمیته امداد استان گلستان:

۵۱ درصد از خانوارهای مددجوی گلستانی، سالمند هستند

۵۱ درصد از خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان را افراد سالمند تشکیل می‌دهد.

به گزارش گلستان ما، اسکندر اسکندری، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت:۵۰ هزار نفر از ۱۴۴ هزار مددجوی گلستانی زن و مرد سالمند هستند که ارائه خدمت به مددجویان و تکریم سالمندان همواره در دستور کار کمیته امداد بوده است.

وی بابیان اینکه سالمندی دوره‌ای حساس از زندگی است که باید توجه جدی به این مرحله از زندگی صورت گیرد، افزود: در یک سال اخیر ۲۳ میلیارد تومان کمک معیشت به سالمندان تحت حمایت این نهاد پرداخت‌شده است.

اسکندری یادآور شد:۴۰ هزار خانوار از ۷۷ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان را خانوارهای سالمند تشکیل می دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان بیان کرد: سالمندان به عنوان پایه‌های اصلی محبت و استحکام نظام خانواده از نعمت‌ها و برکات خداوند در کانون گرم خانواده محسوب می‌شوند.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از گنجینه تجربیات و ظرفیت‌های این قشر از جامعه، تصریح کرد: سالمندی به عنوان یکی از دوران زندگی، اگرچه با زوال جسم همراه است ولی به عنوان مرحله پایانی زندگی نیست بلکه دورانی است که با بلوغ فکر و خرد توأم است و در دین مبین اسلام و روایات معصومین علیهم السلام بر لزوم تکریم سالمندان تأکید شده است.

اسکندری با اشاره به اینکه ۳۱ هزار سالمند گلستانی ساکن روستا هستند یادآور شد:۶۳ درصد مددجویان سالمند گلستانی را زنان تشکیل می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان عنوان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی و بهداشتی، توزیع سبد کالا در ایام مختلف سال، تهیه تجهیزات پزشکی برای بیماران سالمند صعب‌العلاج و لوازم بهداشتی موردنیاز آن‌ها، اعزام سالمندان به اردوهای تفریحی، زیارتی و عتبات عالیات و ساخت سرویس بهداشتی و حمام از اهم اقدامات این نهاد به مددجویان سالمند است.

اسکندری با توجه به اینکه امروزه توسعه خدمات به قشر سالمند یک ضرورت انکارناپذیر است گفت: همه مسئولان باید دست در دست هم خدمات بیشتری از لحاظ کمی و کیفی به سالمندان ارائه دهند تا بسیاری از دغدغه‌ها که آسیب‌های روحی و بیماری‌های جسمی از اهم آن‌ها است خودبه‌خود برطرف شود تا آن‌ها زندگی خود را با آرامش و آسایش بیش از پیش ادامه دهند.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.