1402-10-13 11:20
596
0
88207
بازخوانی ارادت گلستانی‌ها در سال شهادت سردار سلیمانی؛

گلستان ملک سلیمانی شد

گلستانی‌ها با برنامه‌های مختلف از سوگواری، نام‌گذاری پروژه‌ها، فعالیت‌های جهادی تا مواسات به نام سردار دل‌ها ارادت خود را به سید الشهدای مقاومت ماندگار کردند.

 به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» - داود خاندوزی؛ صدای انفجاری که در ۱۳ دی سال ۹۸ از فرودگاه بغداد شنیده شد حاوی خبر مهمی بود که باعث شد یک ایران در سوگ ازدست‌دادن سردار سلیمانی، سید سالار شهیدان مقاومت بنشیند.

پس از شهادت این سردار مقاومت مردمی که کمتر از مجاهدت‌های این شهید بزرگوار آگاه بودند متوجه مجاهدات شبانه‌روزی این شهید بزرگوار شدند و این مسئله باعث شد که مهر و محبت به این شهید بزرگوار دوچندان شود به‌طوری‌که از حاج‌قاسم به‌عنوان سردار دل‌ها یاد کردند.

شهادت سلیمانی و طنین آهنگ دلبستگی در ایران

خبر شهادت سردار سلیمانی در ایران باعث طنین آهنگ دلبستگی شد و پیر و جوان، زن و مرد خود را برادر، خواهر و پدر و یا مادر این شهید بزرگوار می‌دانست و این ملت گویا عزیزی در خانواده خود را ازدست‌داده برای این شهید بزرگوار سوگواری کردند.

سوگواری کم‌نظیر که باعث رعشه به دستان پلید استکبار جهانی انداخت و باعث شد که از این اقدام مستأصل شوند و از آینده خود در منطقه خاورمیانه نگران باشند.

مردم خطی سرسبز استان گلستان که دل در گروی انقلاب داشتند نیز مثل دیگر نقاط کشور به میدان شهر آمدند و با تجمع گسترده حماسه‌ای ماندگار را خلق کردند که از ذهن‌ها فراموش نمی‌شود.

مردم گلستان در شهرهای مختلف استان با برپایی راهپیمایی و برگزاری مراسم یادبود، یاد سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی را گرامی داشتند.

گلستان ملک سلیمانی شد

آیین گرامی داشت سرباز رشید اسلام در شهرهای گرگان، علی‌آبادکتول، گمیشان، کردکوی، آزادشهر، بندر ترکمن و غیره برگزار شد و مردم با نوحه‌سرایی در سوگ سپهبد سلیمانی اشک ریختند.

در آن سال مردم گرگان در راهپیمایی از میدان وحدت تا چهارراه شهدا این شهر برگزار شد، با سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» اقدام جنایت‌کارانه و تروریستی آمریکا در به‌شهادت‌رساندن سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی را محکوم کرده و اعلام کردند که راه آن شهید گران‌قدر را ادامه دارد.

البته برنامه‌های مختلفی در اقصی‌نقاط شهرهای استان گلستان از غربی‌ترین نقطه تا شرقی‌ترین نقطه و حتی در روستاهای دورافتاده مرزی برای گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها برگزار شد.

در آن زمان وقتی به سراغ جوانان این خطی می‌رفتیم اذعان می‌کردند همه ما شهید سلیمانی هستیم و تا آخرین قطر خون خود در دفاع از ارزش‌هایی این شهید که به‌عنوان مکتب سلیمانی شناخته می‌شود کوتاهی نخواهیم کرد.

در فضای مجازی نیز بسیاری از جوانان این استان با هشتگ جانفدا، انتقام سخت و غیره به سراغ شهادت شهید سلیمانی رفتند و حتی پس از حمله موشکی به پایگاه عین الاسد نیز این عطش انتقام خون سید سالار شهیدان فروکش نکرد.

نام شهید سلیمانی در گلستان جاودانه ماند

بسیاری از مردم شهیدپرور این شهر مراسم یادواره شهدای محلات خود را به یاد و نام شهدای مدافع حرم و شهیدان سلیمانی و ابو المهدی مهندس گره زدند تا یاد و خاطره آن شهید بزرگوار در اذعان عمومی جاودانه بماند.

برگزاری سخنرانی‌های متعدد در خصوص تبیین دستاوردهای شهید سلیمانی منجر به آن شد که مردم گلستان بیش از گذشته از سوگ و فراق ازدست‌دادن شهید سلیمانی بسوزند، در آن زمان واعظان تأکید می‌کردند این سوز ترس و وحشت را به جان مستکبران جهان انداخت به‌گونه‌ای که حتی توان پاسخ حمله موشکی سپاه را به مواضع خود گرفته بود.

حتی رئیس‌جمهور تروریست آمریکا نیز از مواضع خود عقب نشست چرا که از ملت یکپارچه ایران می‌هراسید، در پی شهادت سردار دل‌ها اکران برنامه‌های شاد در حوزه فرهنگ و هنری برای مدتی متوقف شد و لباس سیاه عزا بر تن گلستانی‌ها نشست و میادین شهر عطر و بوی شهادت به خود گرفت.

مسئولان در استان برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره این شهید بزرگوار پروژه‌ها و برنامه‌های خود را با نام و یاد شهید سردار سلیمانی انجام می‌دادند و چندین پروژه و طرح نیز به نام شهید سلیمانی در سطح استان گلستان اجرایی شد، از سالن ورزشی، گروه جهادی، سالن جلسات تا ساختمان اداری، بلوار و میادین و غیره به نام سردار سلیمانی مزین شد و تندیس این شهید بزرگوار در جای‌جای نقاط مختلف استان نصب شد.

در ۲ اسفند اقشار مختلف مردم استان گلستان همگام با مردم سراسر ایران اسلامی از پای صندوق‌های اخذ آرا در سراسر استان حاضر شدند، این انتخابات رنگ و بوی دیگری به خود گرفته بود و بسیاری از مردم به نیابت از این شهید بزرگوار در پای صندوق رأی حاضر شدند و مشارکت نزدیک به ۶۰ درصدی را آن سال ثبت کردند تا با این حماسه سیاسی نشان دهند پای‌کار انقلاب هستند، برخی از رأی‌دهندگان در آن سال تصاویری حاوی تمثال شهید سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت را همراه داشتند.

سلیمانی رمز جهادگری شد

پس از شهادت سردار سلیمانی ۶ هزار گروه جهادی در سطح کشور ثبت شده که بیشتر آنها نام سردار سلیمانی و القاب منتصب به این شهید را انتخاب کردند و در گلستان نیز این‌گونه بود و بسیجیان در قالب گروه‌های جهادی با نام مزین به سردار سلیمانی و القاب این شهید بزرگوار به خط محرومیت زدند و آن زمان با اجرای مواسات و همدلی به آسیب‌دیدگان کرونایی کمک کردند.

شهادت سردار سلیمانی به خانواده شهدای مدافع حرم عزت بیشتری بخشید و این شهدای بزرگوار نقل مجالس و مراسمات بودند و این به‌واسطه ارج‌نهادن به این شهید بزرگوار بود.

در نورز آن سال بسیاری از خانواده‌ها با عکس شهید سلیمانی و یا در گلزار شهدای گمنام همراه با عکس شهید سلیمانی سال نو را آغاز کردند و تصاویر آنان در فضای مجازی نشان داد ایران ملک سلیمانی است.

بسیاری از ورزشکاران و هنرمندان این خطی افتخارات خود را به نام و یاد این شهید بزرگوار تقدیم کردند و در کنار پرچم جمهوری اسلامی ایران این اسم و نام سیلمانی بود که طنین‌انداز می‌شد.

اینها گوشه‌ای از ارادت این مردم خطی به سردار سلیمانی و شهدای مقاومت بود و قطعاً توجه به مؤلفه‌هایی سلیمانی ساز و تکثیر آن باعث رسیدن به یکپارچگی ملی می‌شود این موضوعی است که همه مسئولان باید به آن اهتمام داشته باشند.

انتهای خبر/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.