1400-12-08 10:09
461
0
78874
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خبر داد

گلستان در آستانه جشن ثبت ۱۰۰۰ اثر استانی میراث فرهنگی/ ثبت ۸ اثر طبیعی در گلستان

فرمانی گفت: در تلاش هستیم که با ثبت ۱۸ اثر ملموس، ناملموس و طبیعی در استان گلستان جشن ثبت یک هزار اثر استانی ثبت شده را برگزار کنیم.

رحمان فرمانی در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت: در استان گلستان حدود ۹۸۲ اثر ملموس، ناملموس و طبیعی ثبت شده است.

فرمانی افزود: در تلاش هستیم که با ثبت ۱۸ اثر ملموس، ناملموس و طبیعی در  استان گلستان جشن ثبت یک هزار اثر استانی ثبت شده را برگزار کنیم.

وی ابراز داشت: امسال حدود چهل اثر ملموس، ‌ناملموس ‌وطبیعی در استان ثبت کردیم  ثبت هشت اثر طبیعی در استان گلستان نیز ابلاغ شده است.

این مقام مسئول بیان کرد:درخت چنار کهنسال روستای تیل آباد  آزادشهر،درخت اورس کهنسال روستای شاهکوه گرگان، آبشار لاشو آزادشهر و آبشار شادان کردکوی اثرهای طبیعی استان هستند که در سال گذشته برای ثبت ملی آن اقدام کردیم.

فرمانی بیان کرد: درخت گردوی کهنسال روستای کنداب شهرستان کردکوی، رویشگاه درختان سرونوش دهنه محمدآباد کتول شهرستان علی آباد کتول، رویشگاه درختان زربین شهرستان  رامیان و دره شمشیر بر شهرستان کردکوی نیز امسال ثبت شده است.

وی بیان کرد: آثارات مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت وزارت خانه قرار دارد و تدوین ظوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر بر عهده این وزارت خواهد بود، هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود، ممنوع است.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.