1400-09-22 09:09
997
0
77508
گلایه مردم در فضای مجازی؛

پسماند؛ سهم گلستانی ها از مازندران

برخی از فعالان فضای مجازی و مردم شهرستان آق قلا از انتقال پسماند خانگی استان مازندران به سایت آق قلا گلایه کردند.

به گزارش گلستان ما؛ تصاویر تخلیه پسماند زباله شهرستان ساری در سایت پسماند آق قلا منجر به نگرانی برخی از شهروندان این شهرستان شد.

با توجه به اینکه در روزهای گذشته نیز مردم شهرستان آزادشهر از بوی نامطبوع پسماند و شیرابه های آن در شهرستان آزادشهر گلایه داشتند مردم آق قلا نگران آن هستند که این مخاطرات به سراغ آنها نیز بیاید و لذا خواستار توقف ورود این پسماند به شهرستان بودند.

پیش از این محسن سمیعی در گفتگو با یکی از رسانه های استان گلستان نیز این گمانه زنی و فیلم های فضای مجازی را از حمل نخاله و پسماند به شهرستان آق قلا از استان همجوار تایید کرده است و می گوید با این زباله های خانگی بوده و با توجه به اینکه هنوز ساری زباله سوز خود را راه اندازی نکرده به آنها در مدیریت پسماند کمک کردیم.

گرچه مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان اعتقاد دارد که زباله های شهرستان ساری به شهرهای قائمشر و بهشهر منتقل می شود و در صورت مازاد بودند به آق قلا می آید اما مردم مطالبه دارند که این اقدام متوقف شود.

این اتفاقات باعث شده که برخی از فعالان فضای مجازی نیز به نحوه مدیریت پسماند در استان گلستان معترض باشند و این در حالی است که مسئولان سازمان پسماند گلستان می گویند تمامی پسماندهای استان گلستان بصورت علمی و بهداشتی مدیریت می شوند

به این مسئله نیز در نشست تخصصی تعامل دانشگاه و مدیریت شهری با موضوع مدیریت پسماند که در روزهای گذشته برگزار شد تاکید شد.

 در حالی که سازمان مدیریت پسماند استان به عنوان یک سازمان پایلوت کشوری به صورت متمرکز در حال مدیریت پسماندهای خانگی، پزشکی و صنعتی استان گلستان است و  تنها استانی است که بصورت متمرکز این کار را برعهده دارد اما دو شهر آق قلا و آزادشهر که این اتفاق در آن می افتد از این مسئله نارضایتی دارند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان یادآور شد: به طور میانگین در استان گلستان ۸۱۰ تن زباله خانگی تولید می شود که ۱۰۰ درصد شهرداری های استان تحت پوشش این سازمان قرار دارند و تمامی پسماندهای شهری در سه سایت استان مدیریت می شوند.

سمیعی متذکر شد:همچنین حدود ۸۵ درصد از پسماندهای روستایی نیز توسط دهیاری ها به این سایت ها منتقل می شوند و پسماند درصد کمی از روستاها به علت شرایط جغرافیایی، کوهستانی بودن و مسافت زیاد، به این سایت ها تحویل داده نمی شد، لیکن باتوجه به اقدامات انجام شده و با هماهنگی اداره کل‌ امور روستایی و شوراهای استانداری و اداره کل محیط زیست استان، ساز و کارهایی برای انتقال و مدیریت ۱۰۰ درصدی پسماندهای روستایی اندیشیده شده است.

وی گفت: به طور میانگین روزانه ۱۰ الی ۱۲ تن پسماندهای عفونی و پزشکی و  ۱۰۰ تن پسماند صنعتی تولید می شود که باتوجه به نبود برخی زیرساخت ها برای مدیریت پسماند صنعتی، در حال حاضر بخشی از پسماندهای صنعتی خطر زا به استان های دیگر انتقال داده می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان افزود: طی سال های گذشته مرکز لندفیل بهداشتی در دو سایت غربی و شرقی احداث شد که لندفیل احداث شده در سایت آزادشهر به عنوان بزرگترین مرکز لندفیل بهداشتی در شمال کشور به شمار می رود.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.