1398-01-15 20:21
402
0
62351
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان:

پرآبی فعلی رودخانه های گلستان ناشی از ذوب برف است/ سرریز سدهای گلستان خطری برای منطقه ندارد

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: سرریز سد بوستان ۱۱ متر مکعب، گلستان ۸۵ متر و وشمگیر حدود ۱۰۰ متر مکعب در ثانیه است و در شرایط فعلی تهدیدی برای منطقه ندارند.

به گزارش گلستان ما، علی نظری عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آب در رودخانه های گلستان به دلیل ذوب شدن برف در مناطق کوهستانی و بارندگی پراکنده در منطقه با ظرفیت حداکثری خود جریان دارد.

نظری بیان کرد: با فروکش کردن سیلاب ناشی از بارش اخیر، در حال حاضر، با وجود پرآب بودن رودخانه ها، چنانچه بارش نداشته باشیم و ذوب برف به تدریج انجام شود، انتظار وقوع سیلاب مخرب را نداریم.

وی به وضعیت سدهای گلستان هم اشاره کرد و گفت: سد بوستان در کلاله، گلستان در گنبدکاووس و وشمگیر در آق قلا بیش از ۱۱۸ میلیون متر مکعب آب ذخیره دارند.

نظری اضافه کرد: اکنون سر ریز سد بوستان ۱۱ متر مکعب در ثانیه، گلستان ۸۵ متر معکب در ثانیه و وشمگیر حدود ۱۰۰ متر مکعب در ثانیه است و در شرایط کنونی تهدیدی برای منطقه ندارند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان به آخرین وضعیت هدایت سیلاب از آق قلا و گمیشان اشاره کرد و گفت: قرارگاه خاتم الانبیا و سپاه نینوای گلستان، ارتش جمهوری اسلامی و شرکت آب منطقه ای گلستان با ایجاد کانال و لایروبی رودخانه ها در حال سرعت بخشدن به تخلیه آب از این مناطق هستند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.