1402-06-04 21:41
903
0
86247
 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد:

 670 هزار بیمه اجباری جدید سالانه ثبت می‌شود

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۶۷۰ هزار بیمه اجباری جدید سالانه ثبت می‌شود در بهار سال ۱۴۰۱ نرخ بیکاری یک درصد کاهش‌یافته است.

به گزارش گلستان ما، سید صولت مرتضوی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری گلستان اظهار کرد: یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر که شیفتگان خدمت به ملت بودند را گرامی می‌داریم و یاد و خاطره مکتب مقاوم حاج‌قاسم عزیز را گرامی می‌داریم.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از اینکه توفیق حاصل شد که بار دیگر میزبان مردم گلستان باشم قدردانم، سلام گرم آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور را به مردم استان می‌رسانم، در این سفر فرصتی بود بتوانیم بخشی از پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

 مرتضوی به پروژه‌های مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور در استان اشاره کرد و افزود: در دور نخست سفرها متولی و متصدی برنامه‌ریزی بودم و در حوزه طرح‌ها و پروژه‌ها راه‌ها، دوربرگردان‌ها، آسفالت و بخش‌های مسکن و راه‌اندازی خط‌آهن و توسعه ریلی و سرمایه‌گذاری در بخش اقتصادی و پتروشیمی و نیروگاه علی‌آباد اقدامات خوبی شده است.

 وی افزود: این اقدام در حالی رقم می‌خورد که ما یک دهه رکود را پشت سر گذاشتیم، در دولت گذشته ترسم توسعه و اقتصاد به خارج از کشور رقم خورده بود و دولتمردان ما بیان می‌کردند که قدرت رقابت در هیچ اقتصاد و صنعتی جز آبگوشت بزباش نداریم و این در حالی بود که توانایی زیادی برخوردار هستیم و جوانان این مرزبوم در حوزه نانو، صنعت هسته‌ای، دستاوردهای نظامی و علمی اقدامات شایانی داشتند و این مسئله توهین به جوانان نخبه ما بود.

 این مقام مسئول ابراز داشت: درآمد نفتی نا به حداقل رسیده بود و درآمدهای ارزی ما نامناسب بود و نگاه دولتمردان نیز در قوه مجریه نگاه به اخم و لبخند بود و دیپلماسی ما اخم لبخند غرب بود و وقتی می‌پرسیدیم چرا هوای خوزستان و چرا آب گلستان این‌گونه است بیان می‌کردند که باید به سمت توافق برویم.

 مرتضوی یادآور شد: دیپلماسی ما به‌گونه‌ای بود که بالغ بر هشت میلیارد دلار منابع ما را غرب بلوکه کردند و هر ایرانی که در کشورهای دنیا مستقل زندگی می‌کرد به جرم دورزدن تحریم‌ها بازداشت می‌کردند.

 وی افزود: در این شرایط شخصیتی دل‌سوخته و عاشق ملت پا به عرصه گذاشت و گفته می‌شود دولت صندوق خالی تحویل گرفت و من می‌گویم صندوق بدهکار دولت سیزدهم تحویل گرفته بود.

 این مقام مسئول ابراز داشت: بالغ بر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه سال ۱۴۰۰ بود و برای گذران برخی از امور کشور و طرح‌های عمرانی نزدیک به ۷۰۰ همت اوراق خزانه تا سررسید ۱۴۰۴ منتشر شده بود حتی دولت سیزدهم را دولتمردان گذشته بدهکار کرده بودند.

 مرتضوی بیان کرد: در سال نخست دولت صادرات نفت ما به یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه و به گزارش رویترز به یک میلیون ۵۰۰ هزار بشکه رسیده است.

 وی افزود: ۱۴ میلیارد دلار طرح‌های نفتی در دو سال اخیر در عسلویه اجرایی است و ما یادمان هست در دو سال اخیر چه میزان قطعی برق و گاز داشتیم و در این مدت هفت هزار مگاوات نیروگاه به ظرفیت کشور افزوده شده است.

 این مقام مسئول بیان کرد: در بحث سیاست خارجی ۱۵ سال به دنبال عضویت در شانگهای بودیم؛ ولی در سال نخست این دولت جمهوری اسلامی عضو گروه شانگهای شد و در دو روز گذشته نیز شاهد بودیم که عضو بریکس نیز شدیم.

 مرتضوی بیان کرد: شاهد آن بودیم که با ایران‌هراسی دشمنان تلاش کردند که ایران را به عقب برانند و پدیده ایران‌هراسی از کشورهای اسلامی رخ می‌بندد و باید همه به فکر دشمن مشترک باشیم.

 

 وی افزود: در دهه گذشته وضعیت اشتغال شرایط مطلوبی نداشت، رئیس‌جمهور ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی را ارائه کردند و در سال ۱۴۰۱ شاهد آن بودیم که از یک میلیون فرصت شغلی فراتر رفتیم و این عامل قابل راست آزمایی و رصد است.

 مرتضوی بیان کرد: ۶۷۰ هزار بیمه اجباری جدید سالانه ثبت نی شود و در بهار سال ۱۴۰۱ بر اساس گزارش مرکز ایران نرخ بیکاری یک درصد کاهش‌یافته است.

 وی خاطرنشان کرد: بر اساس مرکز آمار از بهار سال گذشته ۷۲۸ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

 این مقام مسئول بیان کرد: در پنج ماه گذشته ۳۸۰ هزار فرصت شغلی بر اساس آمار سامانه رصد ثبت شده است.

 مرتضوی بیان کرد: ما محکوم به حل مشکلات جامعه هستیم و باید مشکلات مردم را همه با هم شناسایی و برطرف کنیم.

 وی افزود: مقرون‌به‌صرفه کردن دولت باثبات اقتصادی رقم می‌خورد و حتماً صادرات غیرنفتی و تراز تجاری با این اتفاق مثبت می‌شود.

 این مقام مسئول با بیان اینکه گلستان پیشانی تولید است و طرح‌های زیرساختی باید در استان رقم بخورد، افزود: پتروشیمی کلاف سردرگم بود و این گره‌ها باز شده هلدینگ خلیج‌فارس در استان سرمایه‌گذاری می‌کنند و همکاران ما نیز باید توازن منطقی به وجود بیاورند باید در گلستان سرمایه‌گذاری داشته باشند.

 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.