1402-10-13 12:05
551
0
88208
مکتب حاج‌قاسم از نگاه علمای اهل‌سنت گلستان؛

نقش تقریبی «حاج‌قاسم» لوح ماندگار تاریخ است

علمای اهل‌سنت استان گلستان نقش حاج‌قاسم را در تقریب لوح ماندگار تاریخ می‌دانند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ حادثه روز ۱۳ دی‌ماه ۹۸ نه‌تنها برای ملت ایران بلکه برای مردمان کشورهای منطقه غمبار بود.

در این روز سردار سلیمانی به دست آمریکا جنایت‌کار به شهادت رسید و این مسئله باعث شد که به علت ترور این شهید بزرگوار و نقش بی‌بدیل سردار سلیمانی در تأمین امنیت کشور و منطقه پرداخته شود. در کنار این رشادت‌ها این شهید بزرگوار نقش ارزنده‌ای در جریان مقاومت و انسجام کشورهای اسلامی ایفا کرد و نباید شرایطی که آمریکا در فلسطین، عراق، لبنان، سوریه و بسیاری از کشورها به وجود آورده را نباید فراموش کنیم.

علی‌رغم تبلیغات و اقدامات وسیع دشمنان جهت ایجاد و گسترش اختلاف میان مسلمانان و بلکه شیعیان ایران و عراق شهید سلیمانی میان دو امت به معنی واقعی کلمه تقریب ایجاد کرد. به برکت مجاهدت‌های رزمندگان اسلام با هدایت سردار سلیمانی در عراق چنان امنیتی برقرار شد که میلیون‌ها زائر از کشورهای مختلف جهان با امنیت و آرامش در اربعین حسینی (ع) موفق می‌شوند به زیارت مشرف شوند

شهید سلیمانی برای احیای جبهه مقاومت تلاش کرد

آخوند کرامتی فر با بیان اینکه مردی از میان ما با خودسازی تبدیل به قهرمان امت می‌شود، گفت: شهید سلیمانی تربیت‌یافته مکتب امام راحل بود و توجه به معنویت، اخلاص و عمل و کارکردن برای رضایت خدا از ویژگی‌های شهید سلیمانی بود.

این روحانی اهل‌سنت با تأکید بر اینکه، شهید سلیمانی برای احیای جبهه مقاومت تلاش کرد، افزود: مقاومت امروز جبهه مقاومت، برگرفته از اخلاص شهید سلیمانی است.

کرامتی فر، تقویت جبهه مقامت اسلامی را از وظایف علما بیان کرد و گفت: امروز وظیفه اصلی روحانیون جهاد تبیین و تلاش برای مشارکت حداکثری در انتخابات است.

وی با بیان اینکه، انتخابات تحول‌آفرین و حضور حداکثری برای پیشرفت کشور عزت آفرینی می‌کند، افزود: دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی است و نیاز است به جوانان و جامعه امید دهیم و تحقق امید سبب افزایش ایمان می‌شود.

سردار سلیمانی الگویی برای جبهه مقاومت

 امام‌جمعه اهل‌سنت شهر مرزی اینچه‌برون از توابع شهرستان گنبدکاووس نیز گفت: یاد و خاطره شهید سلیمانی از دل هیچ ایرانی فراموش‌شدنی نیست و شهادت مظلومانه این شهید بزرگوار باعث شد که انزجار ملت ایران از استکبار جهانی دوچندان شود.

مدد هوشمند بیان کرد: شهید سلیمانی در اقدامی ناجوانمردانه به شهادت رسید و ملت ایران منتقم خون این سردار بزرگ اسلام هستند.

وی ادامه داد: مردم جهان شهی سلیمانی را با نام ژنرال مبارز با داعش و تروریست می‌شناسند ادامه راه این شهید والامقام الگوی جبهه مقاومت است.

 نقش سردار سلیمانی در شکل‌گیری گروه‌های مقاومت بی‌بدیل است
 
 امام‌جمعه اهل‌سنت شهر فراغی نیز گفت: تأثیرات سردار سلیمانی در شکل‌گیری گروه‌های مقاومت ماندگار خواهد بود. گروه‌های مقاومتی که تحت حمایت سردار سلیمانی شکل گرفتند، همچنان در حال مبارزه با استکبار و رژیم صهیونیستی هستند.

  آخوند صفری بیان کرد: سردار سلیمانی یکی از شخصیت‌های مهم و تأثیرگذار در جهان بود. وی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و نقش مهمی در مبارزه با تروریسم و تأمین امنیت منطقه داشت.

وی افزود: به نظر من سردار سلیمانی یک شخصیت جامع و کامل بود. وی یک نظامی باتجربه، یک سیاستمدار زیرک و یک انسان مهربان و دلسوز بود.

این عالم اهل‌سنت تأکید کرد: سردار سلیمانی یک شخصیت محبوب و مورداحترام بود. وی همیشه به فکر مردم منطقه بود و تلاش می‌کرد تا به آنها کمک کند.

  آخوند صفری ابراز داشت: نقش سردار سلیمانی در شکل‌گیری گروه‌های مقاومت بسیار مهم و تأثیرگذار بود. وی با کمک و حمایت خود از گروه‌های مقاومت در کشورهای مختلف، نقش مهمی در مبارزه با استکبار و رژیم صهیونیستی داشت.

امام‌جمعه اهل‌سنت فراغی تأکید کرد: گروه‌های مقاومتی مانند حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی فلسطین، حوثی‌های یمن، انصارالله سوریه و نیروهای مقاومت عراق از جمله گروه‌های مقاومتی بودند که تحت حمایت سردار سلیمانی بودند.

صفری ابراز داشت: به نظر من عوامل مختلفی از جمله تجربه و مهارت نظامی سردار سلیمانی، توانایی رهبری و مدیریت سردار سلیمانی، دانش و بینش سیاسی سردار سلیمانی و ایمان و اعتقاد سردار سلیمانی به مبارزه با استکبار و رژیم صهیونیستی باعث شدند تا سردار سلیمانی بتواند گروه‌های مقاومت را شکل دهد و آنها را متحد کند.

وی ابراز داشت: به نظر من تأثیرات سردار سلیمانی در شکل‌گیری گروه‌های مقاومت ماندگار خواهد بود. گروه‌های مقاومتی که تحت حمایت سردار سلیمانی شکل گرفتند، همچنان در حال مبارزه با استکبار و رژیم صهیونیستی هستند و نقش مهمی در تأمین امنیت منطقه دارند.

نتیجه جبهه مقاومتی که سردار سلیمانی برای مقابله با استکبار جهانی ایجاد کرد در گروه‌های مقاومت فلسطینی، حماس و غزه قابل‌مشاهده است، رزمندگان حماس و غزه اگرچه به لحاظ تعداد کمتر از ارتش رژیم غاصب صهیونیستی هستند؛ اما باایمان قوی و الگوگرفتن از سردار سلیمانی به مقابله با این غده سرطانی پرداخته و او را شکست دادند.

این رژیم غاصب که در عملیات طوفان از اقصی شکست خورد به کودکشی روی آورده و با بمباران مناطق مسکونی و مراکز درمانی، مردم بی‌گناه غزه را به شهادت می‌رساند.

سردار سلیمانی جبهه مقاومت را به قدرتی رسانده که باعث شده امروز باعث شکست سرویس‌های اطلاعاتی موساد شود و برخی از کارشناسان سیاسی عملیات طوفان الاقصی را سرآغازی برای گرفتن انتقام سخت از مستکبران دانستند.

مکتب شهید سلیمانی مبنایی مهم برای تقریب مذاهب اسلامی و دربردارنده رازها و راهکارهایی برای تحقق تمدن نوین اسلامی است، مکتب شهید سلیمانی، مکتب عبور از طایفه‌گری مذهبی و ظرفیت‌سازی برای تقریب مذاهب اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی است
 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.