1402-11-03 20:00
237
0
88489
فرماندار ترکمن:

نجات خلیج گرگان و گردشگری آشوراده اقدام انقلابی دولت سیزدهم است

فرماندار ترکمن گفت: نجات خلیج گرگان با بهره‌برداری از طرح لایروبی کانال اصلی آن و گردشگری آشوراده، اقدام انقلابی دولت سیزدهم و درایت استاندار گلستان طی ۱۸ ماه اخیر بوده است.

به گزارش «گلستان ما»، نورمحمد جعفری عصر امروز در نشست با مردم شهر سیجوال شهرستان ترکمن، گفت: طرح لایروبی کانال اصلی خلیج گرگان با جذب ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام و این پهنه آبی از طریق این کانال با دریای خزر برقرار شده است.

 وی گفت: با اجرای لایروبی کانال اصلی خلیج گرگان شاهد ورود ۱.۵ میلیارد مترمکعب آب، ورود ۱۵۰ هزار قطعه از پرندگان مهاجر سیبری به خلیج گرگان و دورشدن ریزگردها از منطقه و استان هستیم.

 فرماندار ترکمن با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در این شهرستان، گفت: در این دولت از ابتدای فعالیت تاکنون ۳۲۳ طرح عمرانی با اعتبار ۲۳ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال بهره‌برداری یا عملیات اجرایی آن آغاز شده که ۲۰ طرح آن از محل دور سفر نخست دولت سیزدهم بوده است.

 وی ادامه داد: طرح‌های اقتصادی بهره‌برداری ۵۷۴ طرح و هزینه‌کرد ۸ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال با ایجاد اشتغال برای هزار و ۷۵ نفر بوده است.

 به گفته وی برای شهر پنج‌هزارنفری سیجوال از توابع شهرستان ترکمن نیز در دولت سیزدهم ۴۷ طرح عمرانی و اقتصادی با جذب هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
 وی خواستار ساخت سالن ورزشی، اختصاص زمین هبه شده به آموزش و پرورش و واگذاری آن برای ساخت ساختمان بخشداری، اختصاص ساختمان مرکز ترویج جهاد کشاورزی برای استقرار کتابخانه عمومی شهر سیجوال شد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.