1400-11-24 13:59
1114
0
78625
در آستانه شب های عید؛

موج جدید گرانی به گلستان رسید/ مردم نگران شب عید+تصاویر

با کاهش قدرت خرید و همچنین افزایش برخی از اقلام مردم از گرانی های سطح بازار گلایه مند هستند.

به گزارش گلستان ما؛ با وجود اینکه سید محمد دهنوی، معاون اقتصادی استاندار گلستان  در پانزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان از ارزانی چهار هزار و ۸۰۰ قلم کالا با اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده، خبر داده بود اما مردم سطح شهر از افزایش بی رویه قیمت ها و کاهش توان خرید گلایه مند هستند.
این در حالی بود معاون اقتصادی استاندار گلستان تاکید می کند با اجرایی شدن این طرح، قیمت‌ها متعادل‌تر می‌شود و در برخی کالا‌های پُرمصرف، کاهش قیمت خواهیم داشت.
وی همچنین با اشاره به به در پیش بودن ایام عید و ماه مارک رمضان گفت: در بخش تامین کالا‌های مورد نیاز، تدابیری اندیشیده و همچنین نظارت‌های مستمر میدانی، بیشتر شده است.
اما با این وجود قیمت برخی از کالاها  که جزو اقلام اساسی زندگی مردم به شمار می رود روند افزایشی داشته و حتی تدابیر دولت هم برای کاهش قیمت این محصولات تاکنون به نتیجه نرسیده است.
برای مثال بنا بود که قیمت سیب زمینی در سطح بازار ۱۰ هزار تومان عرضه شود که در کمتر میادینی سیب زمینی با چنین قیمتی پیدا می شود و تقریبا قیمت این محصول در سطح بازار ۱۳ هزار تومان است.
همچنین دیگر حبوبات و صیفی‌جات که مورد نیاز رو مره مردم است قیمت بالایی را نشان می دهد و مردم از این گرانی ها خسته شدند.
این شرایط در حالی است که پیش از این خبرنگار گلستان ما در نشست خبری با استاندار گلستان به موضوع افزایش قیمت ها و نظارت بیشتر به بازار تاکید کرده بود و بنا به گفته استاندار هر هفته جلسه تنظیم بازار تشکیل می شود و در این جلسات به روند افزایش قیمت ها و کنترل بازار نظارت خواهد شد.
زنگانه می گوید: در استانداری هر روز جلسات امنیت غذایی را برگزار می کنیم و جلسات تنظیم بازار نیز به صورت هفتگی برگزار می شود و از ظرفیت قرارگاه ۱۷ ربیع نیز برای کنترل قیمت ها استفاده می کنیم.
وی افزود: تیم های نظارتی نیز با همکاری ستاد تنظیم بازار در زمینه کنترل و پایش قوی تخلفات با ما همکاری می کنند.
این مقام مسئول به بحث هوشمندسازی و تامین کالاهای استراتژیک در استان اشاره کرد و افزود: ذخیره سازی خوبی در حوزه کالاهای اساسی مردم و مرغ و تخم مرغ انجام شده است.
زنگانه بیان کرد: در استان پنج هزار تن ظرفیت سردخانه داریم و این در حالی است که باید در استان برای ذخیره کالاها به میزان ۲۰ هزار تن ظرفیت سردخانه ای داشته باشیم و از ظرفیت استان های همجوار به این منظور استفاده کردیم.
وی افزود: مردم نگرانی بابت میوه شب عید نداشته باشند و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.


انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.