1399-10-04 11:07
870
0
72250
براساس ادعای شهروند گالیکشی؛

مردم روستای لوه و برزخ ۲۰ ساله

حالا بعد از گذشت حدود ۲۰ سال منابع طبیعی گالیکش هردفعه برای یکی مشکل درست می‌کند و حتی برای یک واحد ۲ مرتبه حکم تخریب گرفته بود که با پیگیری به‌موقع فرمانداری وقت خنثی شد.

به گزارش گلستان ما، یکی از اهالی روستای لوه شهرستان گالیکش با ارسال مطلبی به کانال های فضای مجازی این شهرستان مدعی مشکلات پس از سیل سال ۸۰ در این شهرستان شد.

در متن ارسالی این شهروند گالیکشی آمده است:

در سیل سال ۸۰ که روستای لوه دچار خسارت مالی زیاد شد و تعداد ۳۶ نفر از اهالی جان خود را از دست دادند؛ منابع طبیعی زمینی به متراژ حدودا ۵ هزار مترمربع به بنیاد مسکن مینودشت واگذار کرد تا برای ۲۴ خانوار آسیب دیده سیل (آنهایی که ۱۰۰ درصد تخریب منازل داشتن و تلفات جانی داده بودند) با هزینه خیری خانه بسازد؛ البته ساختمانها بدون انشعابات و حتی مشخص کردن دقیق محدودی هر واحد احداث شد؛ به‌ طوری که مالکان پایین دستی هر کدوم به اندازه‌ای که دوست داشتند به حریم ۱۲ واحد شمالی کوچه تجاوز کردند و دیوار کشیدند.

چون ۲۴ خانوار دیگر هیچ‌گونه مدرکی نداشتند؛ نتوانستند جلوگیری از تصرف کنند.

حالا بعد از گذشت حدود ۲۰ سال منابع طبیعی گالیکش هردفعه برای یکی مشکل درست می‌کند و حتی برای یک واحد ۲ مرتبه حکم تخریب گرفته بود که با پیگیری به‌موقع فرمانداری وقت خنثی شد.

با اینکه چندین مرتبه چند نفر به نمایندگی از بقیه به بنیاد مسکن مینودشت جهت دریافت قولنامه‌هایمان مراجعه کردیم؛ هر دفعه ما را به نحوی بلاتکلیف گذاشتند.

به راستی چه چیزی بین بنیاد مسکن و منابع طبیعی وجود دارد!؟ ما مگر چیز زیادی خواستیم!؟ آیا بعد از ۲۰ سال این حق ما است که بنیاد مسکن ورود کند و طبق قولنامه‌هایی که ۲۰ سال درون گاو صندوق ها بایگانی شده تحویل مالکان دهند تا هر کسی حد و حدود محل زندگی خود را بداند.

ما از فرمانداری مینودشت درخواست می‌کنیم پیگیر کار ما باشد چون در آن زمان همه این برنامه‌ها زیر نظر فرمانداری مینودشت بوده است.

 

توجه: انتشار پیام های دریافتی از شهروندان و همچنین استفاده از مطالب فضای مجازی که جنبه دغدغه های مردمی دارد؛ تنها در راستای اطلاع رسانی مشکلات به مسئولین و در صورت صحت، رفع مشکلات مردم است و انتشار آن در این سایت به معنای تایید یا رد ادعای شهروند نیست؛ لذا ادارت مربوطه می‌توانند در راستای روشن تر شدن موضوع، در صورت صلاحدید جوابیه خود را به این پایگاه خبری تحلیلی ارسال کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.