1400-07-10 13:57
1128
0
76359
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:

مرحوم علامه حسن زاده آملی بسیار فروتن بود/ خاطره آموزنده حجت الاسلام احمدی از علامه حسن زاده آملی

حجت الاسلام احمدی گفت: مرحوم علامه حسن زاده آملی بسیار فروتن و متواضع بود.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام احمدرضا احمدی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت مرحوم علامه حسن زاده آملی در گرگان اظهار کرد: مرحوم حسن زاده آملی دارای عظمت روحی بود و می‌توان از ایشان به عنوان مظهر تجلی آیات آفاقی و انفسی آفرینش یاد کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه علم مرحوم حسن زاده آملی را به این درجه والا نرساند، افزود: چه اتفاقی افتاده است که به تعبیر علامه جوادی ۳۰۰ سال باید بگذرد تا فردی مانند علامه حسن زاده آملی متولد شود‌.

وی متذکر شد: گرچه حوزه کتاب، طب، ریاضیات و نجوم در رسیدن مرحوم علامه حسن زاده آملی به این جایگاه والا اثرگذار بود اما علت تامه نیست، در واقع هر شخصی در هر سطحی از سطوح زندگی قرار گیرد و به آن بپردازد خداوند او را به این قله رفیع خواهد رساند.

احمدی تأکید کرد: مردم حسن زاده آملی به حوزه طب و قانون ابوعلی سینا کاملا تسلط داشت و  در حوزه فقه قریب الاجتهاد، در حوزه فلسفه فیلسوف و در حوزه ریاضیات صاحب‌نظر بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان یادآور شد: در سده ۵۰ کنگره ای در خصوص علم طب در کرمان برگزار می‌شود که از علامه حسن زاده آملی درخواست می‌کنند نظر طب بوعلی سینا را در بعد آناتومی و کالبدشکافی داشته باشند که علامه حسن زاده آملی  خلاف حالت معمول به روایت من عرف نفسه فقد عرف ربه می پردازند و می فرمایند من برای این روایت ۹۰ معنا یافتم.

وی بیان کرد: اقشار مختلف جامعه اعم از پاسداران، بازاریان، اساتید دانشگاه، علما، مسئولان و مدیرانی که مسیر کمال را طلب می‌کنند و به دنبال رسیدن به درجات بالای معنوی هستند در صورتی که به خود شناسی برسند و به خود معرفت پیدا کنند مسیر کمال را طی خواهند کرد.

این مقام مسئول به تواضع و فروتنی حضرت علامه حسن زاده آملی اشاره کرد و گفت: مرحوم علامه حسن زاده آملی بسیار فروتن و متواضع بود و در برابر مردم، اساتید، پدر و مادر خود تواضع داشتند و اگر کسی کنار ایشان نشسته بود آنقدر تواضع داشتند که فرد مقابل تصور نمی کرد در محضر فرد بزرگی همچون علامه حسن زاده آملی حضور یافته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان به خاطره ای از مرحوم حسن زاده آملی اشاره کرد و افزود: در دوران جوانی در قم با یکی از طلبه ها که از شاگردان آیت الله مجتبی تهرانی بود هم بحث شدم، ایشان به توصیه استاد خود که فرمودند وقتی به قم رفتید خود را به علامه حسن زاده آملی وصل کنید برای دیدار به محضر علامه رفتند اما ایشان را نپذیرفتند طوری که مراجعات مجدد این طلبه برای دیدار با علامه بی ثمر مانده بود.

احمدی ادامه داد: این طلبه که از دوستانم بود از من خواستند که اگر شما از علامه درخواست کنید، می پذیرد که بنده گفتم گرچه بعید است اما به خاطر شما می آیم، راهی منزل علامه حسن زاده آملی شدیم ایشان جلوی درب منزل آمدند که ما از ایشان درخواست کردیم اجازه می دهید چند دقیقه ای در خدمت شما باشیم که مرحوم علامه فرمودند در حال حاضر مصاحبه ای با روزنامه کیهان دارم و الان نمی توانم، ما اصرار کردیم چند لحظه ای کوتاه در خدمت شما باشیم که باز هم ایشان فرمودند، نمی شود.

وی اضافه کرد: بعد از پاسخ علامه حسن زاده آملی به ایشان گفتم من قانع شدم اما این جوان قانع نشد، ایشان از شاگردان حاج مجتبی تهرانی است و به شما هدایت شده و می خواهد خدمت شما برسد حال شما اجازه نمی دهید داخل شویم، من در آن لحظه جسارت کردم و به ایشان گفتم گویا همین الان شنیدم که پروردگار عالم فرشتگان خود را فرستاد و به من فرمودند به این بنده عاصی و بی معرفتم بگویید که چرا به در خانه غیر من رفتید، به در خانه من بیایید که علامه در پاسخ من با فروتنی و لطافت خاصی فرمودند «همینطور است همینطور است.»

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: گرچه آن روز مرحوم علامه حسن زاده آملی ما را به دیدار خود نپذیرفت اما با چهره نورانی خود به ما درس ادب دادند و آن جوان که محو شخصیت مرحوم حسن زاده آملی شده بود به درجه رفیع شهادت رسید.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.