1401-05-27 10:11
624
0
81242
مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲:

قطار ترانزیتی اروپا_آسیای میانه راه‌اندازی شد/ دیپلماسی اقتصادی با حضور دولت رئیسی بهبود یافت

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ از راه اندازی قطار ترانزیتی از اروپا به آسیایی میانه خبر داد.

به گزارش گلستان ما؛ محسن اعتماد صبح امروز در جمع اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: خط عریض را به راه آهن ترکمنستان متصل کردین و به ازای هر واکن ۱۸۰ فرانک ارز از کشور به این واسطه خارج نمی‌شود.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ ادامه داد: لوکوموتیو عریض نداشتیم و توانستیم این لوکوموتیو را مونتاژ کنیم و با مبادلات با کشور ترکمنستان این واگن‌های را جابه جا کنیم.

اعتماد بیان کرد: دو  هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پروژه در طول دو سال اخیر در راه آهن اجرایی شده است، بحث دیپلماسی اقتصادی با استقرار دولت جدید ایجاد شده و تعاملات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی افزود: هر هفته یکبار به صورت ویدئو کنفرانسی با طرف ترکمنستان جلسه برگزار می‌کنیم و این در حالی است که پیش از این حاضر به مذاکره نبودند.

این مقام مسئول متذکر شد: تعداد واگن‌های  مبادله حمل از خط عریض و نرمال بیشتر شده است، قطار ترانزیتی از اروپا به آسیایی میانه راه افتاده است و برای نخستین بار ترانزیت دو سر بار انجام دادیم و بارهایی از اروپا به افغانستان آمد و توانستیم از ترکمنستان بار مختلفی را جذب کنیم و به مقصد اروپا ببریم.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲  متذکر شد: نخستین قطار کانتینری از مقصد قزاقستان به اروپا راه اندازی شد و تفاهم خوبی با قزاقستان و ترکمنستان شد تا بتوانیم تعرفه حمل کانتینری را کاهش دهیم که یک سوم از جاده کمتر است.

اعتماد یادآور شد:  دنبال تکمیل زیرساخت‌های راه آهن هستیم و از سال ۹۳ که ایستگاه اینچه برون اتفاق افتاده هیچ اقدامی نشده است و تنها یک محوطه دو هزار متری برای بار داشتیم.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار متر مربع شامل پنج محوطه تخلیه و بارگیری بار داریم و این مسئله باید توجه شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ۱۱۲ میلیارد تومان در هفته دولت پروژه قابل افتتاح و یا عملیات شروع احداث آن آغاز می‌شود و مجموعا ۱۷ پروژه داریم که ۱۴ مورد آن به بهره برداری می‌رسد.

اعتماد تاکید کرد: ایستگاه اینچه برون متاسفانه با کمترین بارندگی کار بارگیری تعطیل می‌شد و زیر ۱۰ خط را شکافتن و باکس نصب کردیم و این اقدام جهادی بود که با اعتبار هشت میلیارد تومان انجام شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.