1403-03-22 11:51
244
0
90328
 سه‌شنبه‌های مردمی این بار بنیاد مسکن گلستان؛

فقدان شهید جمهور خللی در پاسخگویی به مردم ایجاد نکرد

باوجود اینکه کشور در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری است؛ ولی مدیران دولت سیزدهم به تاسی از رئیس‌جمهور شهید باقوت پاسخگوی مسائل و مشکلات مردم هستند.

 به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ سرزده گلستان ما در سه‌شنبه مردمی به سراغ بنیاد مسکن استان گلستان رفت تا روند پاسخگویی مردمی مدیران و مسئولان این نهاد را بررسی کنند.

باتوجه‌به نقش بنیاد مسکن در عمران و آبادانی روستاها بسیاری از مراجعه‌کنندگان مردمی بنیاد مسکن از روستاهای مختلف استان از کلاله گرفته تا بندرگز و گرگان امروز پشت در اتاق مدیرکل آمده بودند و انتظار داشتند که مدیران این نهاد به مسائل آنها رسیدگی کنند.

باوجوداینکه مدیرکل این مجموعه به‌تازگی مسئولیت را برعهده گرفته؛ اما در روند رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم خللی وارد نشده بود و باوجودآنکه کشور در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری است؛ ولی مدیران این مجموعه به تاسی از رئیس‌جمهور شهید باقوت پاسخگوی مسائل و مشکلات مردم بودند.

مردم نیز در پاسخ به ما به این خدمت ارزنده دولت سیزدهم اشاره کردند، دهیار ولیک‌آباد گرگان در این زمینه گفت: عمده مطالبات من از مدیران مسائل عمومی روستا است و من به لطف دولت سیزدهم از فرصت سه‌شنبه‌های مردمی برای پیگیری این امورات اقدام می‌کنم.

وی بیان کرد: در روزهای سه‌شنبه مسائلی که در سطح شهرستان بنا به دلایل مختلفی موفق به حل آن نشدم در سطح ادارات کل پیگیر می‌شود.

یکی دیگر از مراجعه‌کنندگان نیز می‌گوید بار نخست است که به اداره کل بنیاد مسکن دیدار مدیر در سه‌شنبه‌های مردمی مراجعه می‌کنم و امیدوارم موضوع الحاق به بافت زمینی که می‌خواهم برای پسر خانه بسازم در کمیسیون مربوطه مطرح و حل شود.

یکی دیگر از مراجعه‌کنندگان که از روستاهای کلاله مراجعه کرده بود نیز پیگیر راه روستایی و اجرای طرح هادی روستا بود و امید داشت بعد از گذشته سال‌ها از این پروژه در این دیدار در دستور کار مدیران استان قرار بگیرد.

داود خسروی، مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان نیز دراین‌رابطه گفت: به همکاران تأکید داریم که به پاسخگویی به مسئولان نهایت دقت و سرعت را داشته باشند و کارهای مردم به‌موقع انجام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان ادامه داد: سه‌شنبه‌ها روزهای ملاقات مردمی است و تمام تلاش خود را می‌کنیم در این روز پاسخگوی مراجعه‌کنندگان باشیم، البته پاسخگویی به مردم فقط به این روز خلاصه نمی‌شود و در طول ایام هفته تلاش کردیم که مطالبات مردم را پاسخ دهیم.

خسروی یادآور شد: هر شهروندی که از هر نقطه استان حضور پیدا کنند مباحث آنها پیگیری می‌شود و بیشترین درخواست‌ها مربوط به بخش مسکن و تسهیلات است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم به موضوع مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و طرح نهضت مسکن توجه شده، افزود: بخش دوم مطالبات مردم اجرای طرح هادی است که گاهی مستلزم زمان بیشتری برای رسیدگی است چرا که نیازمند تأمین ردیف اعتبار و همچنین برگزاری اجرای کمیسیون و جلسات مرتبط است؛ ولی ما تلاش می‌کنیم که این مراجعات و مسائل را در اولویت قرار دهیم و از محل سرفصل‌هایی که داریم در اولویت قرار دهیم و در زمان تخصیص اعتبار این مراجعات در اولویت قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان متذکر شد: موضوع دیگر بحث بازنگری طرح هادی است و هفته دو روز به این مسئله در بنیاد مسکن می‌پردازیم و باتوجه‌به حجم پرونده‌ها و برگزاری کمیسیون کارشناسی در شهرستان و استان مدت زمان‌بر است و تلاش ما این است که زمان رسیدگی به این پرونده‌ها را کوتاه‌تر کند.

خسروی ابراز داشت: همیشه آمده پاسخگویی به مردم هستیم و مردم با مراجعه به ادارات بنیاد مسکن می‌توانند مطالبات خود را بیان کنند، در سه‌شنبه‌های مردمی بین ۳۰ تا ۴۰ نفر مراجعه‌کننده داریم و گاهی برخی درخواست‌ها در همان روز قابل‌رسیدگی است مثل پرونده‌های بانکی و یا بازدید کارشناسان که تلاش می‌شود در کوتاه‌ترین زمان صورت بگیرد.

گفتنی است سرزده سه‌شنبه‌های مردمی به ابتکار گلستان ما چند وقتی در دستور کار این رسانه قرار گرفته و تلاش ما این است که روند پاسخگویی مسئولان با مردم در دستگاه‌های اجرایی را پیگیری کنیم.

درگذشته گلایه‌هایی مردم از روند پاسخگویی مدیران داشتند که با استقرار دولت سیزدهم و تأکید استاندار گلستان مدیران دستگاه‌های اجرایی در روزهای سه‌شنبه باید در محل کار حضور داشته باشند و برگزاری هر جلسه‌ای به‌غیراز روز سه‌شنبه موکول می‌شود.

این ابتکار عمل باعث شده که مردم استان با اطمینان خاطر در سه‌شنبه‌ها در دستگاه‌های اجرایی حضور پیدا کنند و مطالبات و درخواست‌های خود را بدون هیچ واسطه‌ای با مدیران استان بیان کنند.

در هفته‌های گذشته پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما به سراغ دستگاه‌های مختلفی از جمله منابع طبیعی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، راه و شهرسازی و کمیته امداد استان گلستان رفت و مشکلات مردم از دوربین گلستان ما در این دیدار با مدیران این دستگاه‌های اجرایی و همچنین روند پاسخگویی مدیران در این ملاقات‌ها بیان شد.

 

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.