1400-09-22 12:10
677
0
77512
یادداشت؛

فتنه گری قومی-مذهبی بازی جدید عبری- سعودی/ نقش نخبگان در جلوگیری از فتنه اجتماعی

بازهم در فضایی که کشور بر کشتی وحدت رو به سمت ساحل آرامش در حال حرکت بود و 42 ایستگاه را در راه پیشرفت انقلاب اسلامی گذرانده سخنانی از دهان برخی افراد خارج شد که نشان دهنده این بود دشمنان فهمیده اند از تقابل مستقیم عاجز شده اند.

به گزارش گلستان ما؛ خاورمیانه با توجه به داشتن ذخایر طبیعی و قابلیت های استراتژیکی که دارد مورد توجه کشورهای استعمارگر و سلطه طلبی بوده که به هیچ وجه راضی به استقلال طلبی کشورهای مستقل نبوده اند و نخواهند بود.

پس از ترور دانشمندان و سرداران مدافع حریم اسلام و انقلاب دشمن به این نتیجه رسیده است که اگر فخری زاده را شهید کند فخری زاده ها می روید و اگر سلیمانی ها را به شهادت برساند سربازانش انتقامش را به سختی خواهند گرفت پس باید با پول ایرانی ها توسط خود ایرانی ها کشور ایران را نابود کند.
ایجاد بحران های امنیتی از طریق چالش های مذهبی و اجتماعی بازی جدید دشمنان عبری سعودی است که این پیام را دریافته اند در جنگ اقتصادی و نظامی نمی توانند آنگونه که می خواهند کار را پیش ببرند.
ایران با دارا بودن از قوانین متعدد بشردوستانه که منشایی مذهبی و سیاسی دارد در طول این سال ها اجازه برگزاری مراسمات اعتقادی را به گروه های مختلف مسلمان و غیر مسلمان داده که این خود نشان دهنده اعتقاد راسخ جمهوری اسلامی نسبت به چنگ زدن به ریسمان الهی است.
یکی از نقشه های استعمار نوین سلطه بر اعتقاد و مباحث فرهنگی جوامع مستقل و اسلامی است که سعی دارد با ایجاد اختلاف و تفرقه در بین گروه های مذهبی و فرهنگی تندروهای هر دو جناح موافق و مخالف یک گروه را که از قبل برای هدایت آن ها برنامه ریزی کرده به اختلاف افکنی دعوت کند.
اینکه فرد یا گروهی که خود در گذشته هم به بحران سازی اجتماعی کمک کرده و یا بر آسیب های ایجاد آشوب های اجتماعی واقف است اقدام به ایراد سخنانی که منجر به تحریک تندروهای مذهبی شود اصلا قابل قبول نیست چرا که ره آورد این موضوع به تقابل شیعه انگلیسی و سنی سعودی ختم خواهد شد.
در بحث فتنه های اجتماعی سیاسی که در کشور در طول سال های اخیر توسط دشمنان طراحی شده دو موضوع مدیریت فتنه برای شعله ور نشدن و آگاه سازی برای جلوگیری از وسیع تر شدن فتنه یکی از مباحثی بوده که همیشه نخبگان توانسته اند به کنترل بهتر و سریع موضوع کمک کنند.
گلستان به واسطه شرایط قومی مذهبی که دارد از دیر باز مرود توجه قشرهای مخلف کشور و لشکری بوده اما با اتخاذ شرایط مسالمت آمیز در بحث وحدت و دشمن گریزی همیشه زبانزد عام و خاص بوده پس این موضوع جالب نیست که فردی آگاه به مسائل و تاثیر گذار در امور اجتماعی مانند امام جمعه یک شهر خواسته یا ناخواسته بر آتش دشمن هیزم بریزد و سعی در شعله ور تر شدن آن کند.
در طول ماه های گذشته گلستان ایر برخی حاشیه های قومی شد که بلافاصله با روشن سازی و آگاهی بخشی نخبگان مسئله جمع شد و تشت رسوایی فتنه طلبان حتی در بین هواداران آن ها نیز کوبیده شد، یکی از درس هایی که این فتنه های اجتماعی در گذشته به نخبگان داد جلوگیری از تهییج احساسات قومی مذهبی خود در زمان فتنه و اتخاذ تصمیم آگاه سازی و اجازه دادن به نهادهای قانونی امنیتی برای پیش بردن مسیر درست به دور از هر گونه هیاهو بوده است.

به قلم؛ هادی احمدی

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.