1403-07-02 09:52
33
0
91490
برادر شهید عنوان کرد:

سجد آسمانی شهید ناصر ابوالقاسمی در خیبر

برادر شهید ابوالقاسمی گفت: شهید ابوالقاسمی مقید به نماز اول وقت بود و گفته می‌شود شهید ابوالقاسمی در عملیات خیبر هنگام خواندن نماز و در حالت سجده آسمانی می‌شود.

 قاسم ابوالقاسمی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» گفت: شهید ناصر ابوالقاسمی با عنوان نیروی تبلیغاتی وارد جبهه‌های جنگ شد و پس از مدتی به دلیل تسلط کامل وی به زبان عربی و شجاعت و شهامتی که از خود نشان داد در واحد اطلاعات و عملیات به‌کارگیری شد.

برادر شهید ابوالقاسمی ادامه داد: ازآنجاکه شهید فردی مسئولیت‌پذیر بود هر پستی که قبول می‌کرد بامهارت و تبحر خاص خودکارها را پیش می‌برد.

ابوالقاسمی بیان کرد: ناصر با تمام توان خود در جبهه‌های جنگ و در مأموریت‌های مختلف خدمت می‌کرد و این مسئله باعث شده بود حسن اعتماد خوبی بین هم‌رزمانش به وجود بیاورد.

وی افزود: از سویی دیگر علاوه بر این پشتکار شهید ابوالقاسمی نترس بود و به لجه عراقی نیز تسلط خوبی داشت و این مسئله باعث شد که در یک عملیات برای گردآوری اطلاعات به دل خاک عراق بزند.

برادر شهید ابوالقاسمی بیان کرد: پس از ورود به خاک عراق شهید ابوالقاسمی و هم‌رزمانش به شهر علی الغربی عراق وارد شدند و توانست با ترفندهایی که آموخته بود به اطلاعات موردنیاز دست پیدا کنند.

ابوالقاسمی بیان کرد: ناصر پیش از آغاز جنگ دل در گروی امام (ره) و انقلاب داشت و این مسئله باعث شده بود که در آبان‌ماه سال ۱۳۵۶ با حضور در تظاهرات و راهپیمایی علیه رژیم پهلوی اقدام به پخش اعلامیه‌های حضرت امام خمینی (ره) کند.

وی با بیان اینکه شهید ابوالقاسمی مقید به نماز اول وقت بود، افزود: شهید در ۲۹ بهمن سال ۱۳۶۲ به شهادت می‌رسد و گفته می‌شود شهید ابوالقاسمی در عملیات خیبر هنگام خواندن نماز و در حالت سجده آسمانی می‌شود و پیکر پاک این شهید بزرگوار نیز در امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس آرام‌گرفته است.

گفتنی است شهید ناصر ابوالقاسمی از شاگردان شهید کامیاب بود حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضا کامیاب از روحانیون مبارز و آگاه مشهد در تاریخ ۷ مرداد ۱۳۶۰ توسط گروهک فرقان به فیض شهادت نائل شده است.

فعالیت‌های سیاسی و تبلیغی این شهید گران‌قدر منحصر به مشهد نبود؛ بلکه در بسیاری از شهرهای کشور به روشنگری می‌پرداخت. اثرگذاری شگرف ایشان به حدی بود که سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی دراین‌رابطه گفتند «مبارزات انقلابی من از زمانی آغاز شد که سخنرانی‌های شهید کامیاب را در کرمان شنیدم و از طریق او وارد مبارزات شدم.»

انتهای خبر/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.