1403-06-06 07:30
57
0
91203
معاون پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی گلستان:

رطوبت به بالای ۶۰ درصد رسید

معاون پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی گلستان با اشاره به ماندگاری هوای شرجی تا فردا در استان گفت: در حال حاضر رطوبت هوا در اغلب نقاط گلستان به بیش از ۶۰ درصد رسیده است.

گلستان ما- مهدی رفیعی نژاد؛ محمود محمدقلی‌پور روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در حال حاضر میانگین دمای هوا در استان ۳۰ درجه گزارش شده اما به دلیل هوای شرجی و رطوبت بیش از ۶۰ درصد، دمای احساسی افزایش قابل‌توجهی داشته و گرمای طاقت‌فرسا برای مردم آزاردهنده شده است.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی گفت: ناپایداری‌های جوی که از امروز در آسمان گلستان آغاز شده تا فردا صبح ادامه خواهد داشت.

به گفته معاون پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی گلستان؛ با بروز سامانه ناپایدار جوی، وقوع رگبارهای نقطه‌ای به ویژه در نقاط شرقی استان و امکان آبگرفتگی مقطعی در برخی نواحی کوهستانی محتمل است.

محمدقلی‌پور از گلستانی‌ها خواست تا فردا از تردد در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند و یادآور شد: از فردا تا اواخر هفته جاری شرایط نسبتا پایداری در استان حاکم است.

وی از افزایش تدریجی دمای هوا در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر دمای هوا در گلستان دو الی چهار درجه خنک‌تر شده اما از روز پنج‌شنبه به تدریج دمای هوای استان گرم می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی گلستان با بیان اینکه هوای گلستان در تابستان امسال نسبت به سال‌های گذشته خنک‌تر شده است، تصریح کرد: از نیمه اردیبهشت ماه تاکنون، تعداد روزهای بالای ۴۰ درجه در گنبدکاووس به هفت روز و در گرگان به سه روز رسیده است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.