1403-05-30 10:40
110
0
91107
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان خبر داد:

رشد ترانزیت کالا از پایانه مرزی اینچه‌برون

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: میزان تردد ناوگان حمل بار و ترانزیت کالا از ۷۴ دستگاه در پایانه اینچه‌برون به ۱۲۰ دستگاه در سال ۱۴۰۳ رسیده است.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ عادل مصدقی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: در مدت سه سال گذشته ۹٫۸ همت در خصوص اقدامات برای کیفیت‌بخشی راه‌ها، مجتمع بین‌راهی، بازسازی و نوسازی ناوگان‌های اتوبوسی و سواری و غیره انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان ادامه داد: بیش از ۷۵۰ کیلومتر روکش آسفالت، لکه‌گیری و آسفالت حفاظتی در مسیرهای اصلی و فرعی استان داشتیم و ۱۸۵ کیلومتر راه روستایی استان را آسفالت و بهسازی کردیم.

مصدقی بیان کرد: باتوجه‌به شرایط ترافیکی در سنوات اخیر هشت دوربرگردان ناایمن را عریض و استاندارد کردیم، ۵۸ دستگاه انواع ابنیه فنی را احداث و تعریض داشتیم.

وی افزود: ۶۰ نقطه حادثه‌خیز در سطح استان برطرف شده و ۳۵ نقطه دیگر باقی‌مانده که در تلاش هستیم تا پایان سال این نقاط اصلاح شود، راه‌های مثل آق‌قلا به بندرترکمن ۳۴ کیلومتر باند جنوبی آن اجرا شده است و دو تقاطع سیمن‌شهر و ارکت‌حاجی نیز پیمانکار ما برای ایمن‌سازی آن اقدام شده است و باند شمالی از سمت بندرترکمن از طریق راه و شهرسازی پیگیری می‌شود که ۱۰ کیلومتر در دست اقدام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان افزود: ۲۱ مجتمع بین‌راهی در سطح استان در دست بهره‌برداری است و ۱۴ مجوز برای ساخت مجتمع بین‌راهی در سطح استان گلستان صادر شده است.

مصدقی خاطرنشان کرد: چهار دستگاه ماشین‌آلات سنگین باتوجه‌به حوادث استان به‌ویژه سیل در سطح استان افزوده شده است، تلاش ما برای زیباسازی راه‌ها در سطح استان گلستان هستیم.

وی افزود: احیای پایانه مرز اینچه‌برون که از سال ۹۸ به قبل به هر دلیلی بسته شد پیگیری کردیم و در سال ۱۴۰۲ نیز استاندار گلستان نیز در رأس این هیات در ترکمنستان حضور یافت و مشکل برطرف شد و میزان تردد ناوگان حمل بار و ترانزیت کالا از ۷۴ دستگاه در پایانه اینچه‌برون به ۱۲۰ دستگاه در سال ۱۴۰۳ رسیده است و در تلاش هستیم که مشکل تردد مسافران نیز برطرف شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان تأکید کرد: از هفته دولت سال گذشته تاکنون در مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان دو هزار و ۲۴۷ میلیارد تومان اجرای پروژه انجام شده است.

مصدقی افزود: تا بامداد امروز ۲۹۴ سرویس برای ۵ هزار و ۴۰۰ زائر از استان گلستان داشتیم که ۸۷ درصد این آمار به مرز مهران بوده است و همچنین ۱۰۸ سرویس از سمت مرزها به گلستان برگشتند که شامل سه هزار و ۱۳۳ زائر است.
انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.