1402-11-16 00:05
419
0
88666
معراجی‌های گلستان را بشناسید؛

دوری از کج‌روی در خط اسلام

شهید ناصر ابوالقاسمی در فرازی از وصیت خود می‌‎نویسد: از کج‌روی در خط اسلام بپرهیزید وظایف و مسئولیت‌های دینی خویش را به نحو احسن انجام دهید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، ناصر، نخستین فرزند غلامعلی و فاطمه زهرا بود که یکم شهریور ۱۳۴۰ در شهرستان گنبد کاووس به دنیا آمد، پدرش پاسدار کمیته بود، از بدو تولد تا دو سالگی‌اش را در روستای جیلان شهرستان شاهرود از توابع استان سمنان سپری کرد و پس از آن برای ادامه زندگی به گنبد کاووس کوچ کردند. ناصر سه برادر و یک خواهر داشت.

وی روحیه‌ای بسیار شجاع و نترس داشت بار‌ها با شعار‌نویسی روی دیوار، نفرت خود را نسبت به حکومت ظالم شاه ابراز کرده و در آبان ماه سال ۱۳۵۶ با حضور در تظاهرات و راهپیمایی علیه رژیم پهلوی اقدام به پخش اعلامیه‌های حضرت امام خمینی(ره) می‌کرد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی ابتدا در جهاد سازندگی مشغول به کار شد و سپس به عضویت سپاه پاسداران درآمد تا پایان دوره متوسطه در رشته علوم انسانی اقتصاد و اجتماعی در دبیرستان شهید مرتضی مطهری درس خواند و دیپلم گرفت.
وی با پشتکار فراوان به زبان عربی تسلط یافت و در چندین مرحله با نفوذ به خاک عراق به گردآوری اطلاعات دست یافت،  در عملیات خیبر هنگام خواندن نماز در حالت سجده در ۲۹ بهمن ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی دهلران بر اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه کمر توسط نیرو‌های عراقی به خیل شهدای دفاع مقدس پیوست و پیکر پاکش در گلزار شهدای امامزاده یحیی‌بن زید (ع) کاووس به خاک سپرده شد.
شهید ناصر ابوالقاسمی در فرازی از وصیت نامه‌اش می‌نویسد: «شما را به اقرار و اعتراف به وجود آفریدگار رحیم و قادر توصیه می‌کنم معنویات و روحانیت که تکلیف الهی است و سبب حفظ روحیه خوف از خدا و عدم خوف از غیر خداست از کج‌روی در خط اسلام بپرهیزید وظایف و مسئولیت‌های دینی خویش را به نحو احسن انجام دهید از تهمت و تمامی خصایص غیر اسلامی و انسانی در بین خویش و دیگران به جز با دشمنان خدا بپرهیزید از ظالمین و ستم پیشگان دوری کنید و با آن‌ها از جنگ و مقاتله ابایی نداشته باشید.
انتهای خبر/

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.