1402-09-10 21:36
1612
0
87702
جدال مسئولان گلستان با مامور محیط زیست مازندران در جزیره آشوراده؛

دستور وزیر کشور برای متولی مشخص آشوراده چه شد؟

با وجود آنکه وزیر کشور به انتخاب متولی مشخص در جزیره آشوراده تاکید کرده بود اما بی‌اعتنایی به این مسئله منجر به درگیری مسئولان گلستان با مامور محیط زیست مازندران شد.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» ؛ در سفر وزیر کشور به استان گلستان و بازدید از جزیره آشوراده تاکید کرد که در راستای تبدیل شدن این جزیره به مقصد گردشگری متولی برای آن مشخص شود.

اما با وجود آنکه چند وقتی از این سفر می‌گذرد هنوز که هنوزه گردشگری آشوراده قربانی اختلافات بین استان‌های گلستان و مازندران است.

این اختلافات حتی باعث شد که در روز گذشته مدیر کل میراث و فرهنگی استان گلستان با یکی از ماموران محیط زیست استان مازندران در جزیره آشوراده دچار جدل و درگیری فیزیکی شوند‌.

حتی این درگیر منجر به آن شد که عوامل قضایی نیز به این ماجرا ورود پیدا کنند و حکم جلب مامور محیط زیست استان مازندران نیز صادر شود.

این ممانعت‌ها در حالیست که اردوگاه دانش آموزی آشوراده چند سالی است که بدون استفاده رها شده و و واحدهای مسکونی مخروبه در این جزیره جولانگاه معتادان متجاهر شده است.

با دستور مسئولان استان گلستان توسعه و تکمیل این اردوگاه در دستور کار قرار گرفته بود و در این راستا و با توجه به اینکه اعتبارات خاصی در سفر دوم رئیس جمهور برای این اردوگاه اندیشیده شده مسئولان قصد داشتند به وضعیت این اردوگاه سر و سامان دهند و زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت و بهبود شرایط اقتصادی این جزیره را فراهم سازند.

آنچه مسلم است استان گلستان باید از حق و حقوق خود دفاع کند و انتخاب متولی برای این جزیره می‌تواند تنش‌های بین دو استان را کاهش دهد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.